OBJECTIUS D’ESTE PROGRAMA

Crear un espai d’intervenció socioeducativa integral, promovent el desenvolupament de les competències educatives que reforcen mancances o dèficits d’aprenentatge o comportament disruptius amb la finalitat de previndre situacions de vulnerabilitat social i afavorir la igualtat d’oportunitats educatives.

LLOCS ON ES DESENVOLUPARÀ L’ACCIÓ:

  • AULA DE CONVIVÈNCIA
    Quan el centre escolar dispose d’una aula per a realitzar l’acompanyament amb la persona expulsada. Es realitzarà en esta aula de convivència el seguiment i acompanyament a l’alumnat absentista que haja sigut expulsat.
  • ESPAI COMPARTISC
    En el centre on no siga possible, s’habilitarà un lloc anomenat “Espai compartisc”. Es tracta d’un lloc, on l’alumnat absentista expulsat podrà rebre un acompanyament i seguiment durant unes hores a la setmana en el *CMJ.

FASES DEL PROGRAMA

  • DE DIVULGACIÓ I DERIVACIÓ:

En primer lloc, es treballarà amb el centre perquè informe a L’ETZ de l’expulsió de l’alumnat absentista del centre.

Els passos a seguir seran els següents:

1. El centre educatiu informarà e l’ETZ de l’expulsió de l’alumnat absentista.
2. A criteri tècnic, es decidirà quina figura oferirà el recurs a la família.
3. L’ETZ acompanyarà a l’alumnat en este procés.
4. Se signarà el consentiment entre família i centre educatiu per a participar en
l ‘“*espai compartisc”.

FASE D’INTERVENCIÓ:

  1. Després de la derivació, és necessari establir una primera reunió de coordinació entre l ‘ETZ i la persona que durà a terme la intervenció, que sempre serà un/a integrador /a social d’una altra zona d’intervenció que l’alumne/a expulsat/da.
  2. L’ETZ pactarà amb eixe/a  integrador/a social que intervenció de suport i acompanyament es realitzarà durant este període.
  3. La planificació de calendari i horari serà la següent:
  • S’establirà una reunió inicial amb l’ETZ i l’integrador/a social que realitze la intervenció, on s’exposarà la situació del cas i es veurà de quina forma se li pot realitzar l’acompanyament.
  • La intervenció es realitzarà dos dies a la setmana alterns, en sessions de dues hores cada dia.
  • En acabar està intervenció es valorarà com ha anat l’actuació i se li donarà un feedback al centre educatiu.

HORARI I DURACIÓ:

La duració màxima d’estes sessions serà de 5 hores setmanals, repartint-les del mode següent:
– 1 hora reunió inicial
– 2 hores. 1r dia a la setmana
– 2 hores. 2n dia a la setmana
El màxim de persones que podran atendre serà de 3 integradors socials, un d’ells per zona.