
Presentació del recurs
L’ús del cinema com a eina didàctica és una cosa bastant habitual a les aules. La seua utilització pretén aconseguir:
Introduir a l’alumnat en el coneixement del llenguatge audiovisual. El seu coneixement i comprensió portaria al fet que l’alumnat gaudira més del cinema i gaudir-lo més, ajudaria a formar el seu esperit crític, contribuint a enfortir el seu desenvolupament personal.
Hem volgut centrar-nos en la temàtica de l’educació amb una selecció de propostes, que permeten a l’alumnat aprofundir en visions diferents de les pròpies sobre com viuen, com accedeixen, perquè i per a què accedeixen… altres xiquets, xiquetes, adolescents i joves a les institucions educatives, així com les diferents relacions que es poden establir entre els qui participen de la vida d’una comunitat educativa.
Aquest és el llistat dels llargmetratges sobre la temàtica per a la prevenció de l’absentisme escolar (el poder de l’educació, el dret de les xiquetes i els xiquets a l’educació, l’educació inclusiva, les relacions entre els membres que componen les comunitats educatives als quals pots accedir…) Aquesta llista es va actualitzant periòdicament.
Clica en cadascun dels seus títols i accediràs a la fitxa tècnica de la pel·lícula, i a l’enllaç per a poder veure o descarregar-te la/es guia/es didàctica/es i/o altres materials didàctics que poden facilitar el treball de les pel·lícules a l’aula.
L’etapa educativa (EP: 5é i 6é d’Educació Primària; ESO: Educació Secundària Obligatòria; ES: Educació Secundària -ESO, Batxillerat i Cicles Formatius-; Batx.; CF) a la qual pot anar dirigit el llargmetratge apareix en el llistat entre parèntesi.
Cercador
- “A les cinc de la vesprada” (Dret a l’educació i igualtat) (ES)
- “Ben X”(Assetjament escolar) (ESO / Batx)
- “Billy Elliot” (Superació, gènere) (ESO)
- “Binta i la gran idea” (Dret a l’educació) (EP / ESO)
- “Bullying”(Assetjament escolar) (ESO / Batx/ CF)
- “Buda va explotar per vergonya” (Dret a l’educació i igualtat) (ES)
- “Camí a l’escola” (Dret a l’educació i valors) (EP / ESO)
- “Covards” (Assetjament escolar) (ES)
- “Crash” (Resolució de conflictes) (4t ESO / Batx / CF)
- “Darrere de la pissarra” (Dret a l’educació i valors) (ES)
- “Desconnexió” (Assetjament escolar) (ESO / Batx)
- “Dèsset” (Afany de superació, exclusió social, valors) (ESO/Batx)
- “El bon mestre” (Dret a l’educació, abandó escolar prematur, absentisme escolar i valors) (ES)
- “El color del paradís” (Inclusió, intel·ligència emocional i autoestima, valors) (EP / ESO)
- “El primer grau” (Dret a l’educació i valors) (EP / ES)
- “El somriure de Mona Lisa” (Coeducació i igualtat de gènere, valors) (ES)
- “El xicotet salvatge” (Inclusió, valors i dret a l’educació) (ES)
- “El xiquet que va domar el vent” (Valors i creativitat) (ESO)
- “Els xics del cor” (Valors i intel·ligència emocional ) (EP / ESO)
- “En un món millor” (Assetjament escolar, desestructuració familiar, cultura de la violència) (ESO)
- “És un abusador, Carlitos” (Assetjament escolar) (EP1)
- “Gaby una història vertadera” (Inclusió, dret a l’educació, intel·ligència emocional i autoestima) (ESO)
- “Hui comença tot” (Dret a l’educació, absentisme escolar i valors) (ES)
- “Katmandú, un espill al cel” (Valors i intel·ligència emocional) (ES)
- “La classe”(Absentisme escolar, abandó escolar prematur, interculturalitat i valors) (ES)
- “La invenció d’Hugo” (Intel·ligència emocional, valors) (EP)
- “La llengua de les papallones” (Dret a l’educació, intel·ligència emocional i valors) (ES)
- “La pissarra” (Dret a l’educació i valors) (EP / ESO)
- “La professora d’història” (Absentisme escolar, abandó escolar prematur i valors) (ES)
- “Les tortugues també volen” (Valors i dret a l’educació i drets dels xiquets i xiquetes) (ES)
- “L’ona” (Sistemes democràtics versus sistemes democrátics i valors (ES)
- “Matilda” (Intel·ligència emocional, valors) (EP)
- “Moonlight” (Assetjament escolar) (4t ESO / Batx / CF)
- “Ni un de menys” (Dret a l’educació, abandó escolar prematur i valors) (EP / ESO)
- “Pare Padrone” (Absentisme escolar i abandó escolar prematur) (ESO)
- “Un monstre ve a veure’m” (Assetjament escolar, família, dol) (ESO)
- “Veus innocents” (Drets dels xiquets i xiquetes, dret a l’educació, abandó escolar prematur) (ES)
- “Vull ser com Beckham” (Superació, gènere) (ESO)
- “Wadja. La bicicleta verda” (Igualtat de gènere i valors) (EP/ ESO)
- “Wonder” (Assetjament escolar, diversitat, inclusió, superació personal) (EP / ESO)
- “Yentl” (Diversitat, igualtat de gènere) (EP)