Comunicació / derivació d’alumnat absentista o desescolaritzat al PAEM
Procediment per a comunicar / derivar alumnat al PAEM, els centres educatius i entitats socioeducatives
Els centres educatius i les entitats d’àmbit socioeducatiu presentaran per Registre d’entrada en seu electrònica de l’Ajuntament la COMUNICACIÓ AL CONSELL ESCOLAR MUNICIPAL de les situacions d’absentisme greu o crònic (Video tutorial Derivació al PAEM Seu electrònica).
Per aquest motiu, s’haurà de contactar amb l’Equip Tècnic de Zona que li correspon en funció de la ubicació del centre educatiu al qual acudeix, el / la menor absentista o en el cas de menor desescolaritzat/a, en funció del lloc on viu (Consultar Document 10. Relació d’equips tècnics de zona i correspondència dels centres educatius de la ciutat).
La COMUNICACIÓ es podrà fer:
- En Educació Primària una vegada iniciat el curs, a partir de la segona quinzena del mes de setembre fins al 31 de maig.
- En Educació Secundària Obligatòria, a partir del mes d’octubre fins al 31 de maig.
Una vegada realitzat el contacte amb l’equip tècnic de zona:
I.- Centres educatius
Els centres educatius presentaran la comunicació /sol·licitud, emplenant el formulari de tràmit. Per a realitzar el tràmit en seu electrònica, és necessària la utilització de signatura electrònica reconeguda basada en un certificat reconegut de càrrec o representació, per la qual cosa és imprescindible disposar:
- com a persona física Certificat electrònic,DNI electrònic o Clave PIN.
o
- com representant de persona jurídica Certificat de representació d’entitat
S’haurà d’aportar la documentació necessària per a la gestió administrativa d’aquest, la qual es compon dels següents documents:
Per a alumnat absentista de centres educatius públics o concertats/conveniats:
- Document 2. Compromís família- tutoria. Des de la signatura dels acords fins a la presentació de la comunicació al Consell escolar a l’Ajuntament haurà d’haver passat al menys un mes, amb la finalitat de donar l’oportunitat a tots els agents intervinents al fet que complisquen els acords signats.
- Document 4. Fitxa de comunicació d’absentisme escolar.
- Annex III. Llistat d’absentisme escolar catalogat (Informe mensual l’alumnat del centre que presenta una situació d’absentisme, des de l’inici del curs fins al dia de la presentació de la sol·licitud -L’equip directiu del centre educatiu l’obté d’ITACA-)
Per a alumnat absentista de centres educatius privats o concertats/conveniats:
- Document 2. Compromís família- tutoria o document análeg, Des de la signatura dels acords fins a la presentació de la comunicació al Consell Escolar a l’Ajuntament, haurà d’haver passat al menys un mes amb la finalitat de donar l’oportunitat a tots els agents intervinents al fet que complisquen esl acords signats
- Document 4. Fitxa de comunicació d’absentisme escolar o docuement análeg.
- Document 39. Annex III Llistat d’absentisme escolar catalogat (Informe mensual l’alumnat del centre que presenta una situació d’absentisme, , des de l’inici del curs fins al dia de la presentació de la sol·licitud)
II.- Entitats socioeducatives
- Les Entitats Socioeducatives contactaran telefònicament amb l’Oficina d’escolarització ( 962082133) per a comunicar el cas de menor desescolaritzat/a i se’ls guiarà en el procés per a la gestió de l’escolarització de l’esmntada persona menor.
ENLLAÇOS A SEU ELECTRÒNICA
Comunicació / derivació d’alumnat absentista de primària i secundària al PAEM -Programa d’absentisme escolar municipal- , per a CENTRES EDUCATIUS: Codi de procediment: ED.AB.60
Castelllà: https://sede.valencia.es/sede/registro/procedimiento/ED.AB.60?lang=1
Valencià: https://sede.valencia.es/sede/registro/procedimiento/ED.AB.60?lang=2