Títol: “Receptari de relacions amoroses, sanes i saboroses”

Objectius:

  • Fomentar relacions basades en el respecte i la convivència.
  • Crear una societat més igualitària, lliure de violència i diversa.

Recomanat: ESO/Batxillerat

Duració: 1 hora

Desenvolupament:

Segons Mamen Sanchez, alcadessa de Jerez, “les obres que es recullen en aquesta guia han sigut premiades al llarg del Certamen escolar de “Poemes i Cartes d’Amor en bon tracte”, els seus autors són estudiants de diferents centres educatius de Jerez, els qui ens regalen la seua ploma per a parlar-nos dels seus afectes, llibertat, autonomia, i creixement personal. En definitiva, ens conviden a descobrir l’amor en bon tracte, que no és un altre que el que naix, en gran manera, de l’autoestima per a derivar en una relació de respecte i convivència amb totes les persones que ens envolten, i en particular amb aquella que conquiste el nostre cor.

Totes i tots tenim l’oportunitat de fer un pas al capdavant per a crear una societat més igualitària, lliure, i
diversa. Reivindicarem el valor de l’autonomia personal i l’amor propi, imprescindibles per a aprendre
a valorar i respectar també la llibertat individual de les persones que ens envolten.

I amb aqueix punt de partida, creixerem juntes i junts, en llibertat. Cuidant-nos, i cuidant. Sense oblidar que l’amor és compatible amb els estudis, l’esport, les aficions, la família,el treball, les amistats… L’amor en bon tracte, comença i acaba, amb afecte, i amb respecte. Rebutjant la gelosia, el control, la dependència, i qualsevol model que implique dolor o sofriment. L’amor en bon tracte, és valent, és amable, és sincer. Ho reconeixerem perquè vindrà a sumar experiències positives, sense fer-nos renunciar a cap faceta de la nostra vida. Perquè apostant per l’amor en bon tracte, totes i tots podem
crear una societat millor, igualitària, i lliure de violència”

A més de llegir els textos, es poden realitzar les diferents activitats que proposa aquest receptari, tant de manera individual com en grup.

Materials:

CAST