Títol:Missatge positiu”

Objectius:

  • Conéixer les distintes relacions entre l’alumnat del grup-classe, així com els llaços d’influència i preferència existents entre ells a partir de la tècnica del sociograma.
  • Detectar possibles casos d’assetjament escolar en el grup-classe.
  • Previndre l’abandó escolar prematur a causa de relacions interpersonals complicades entre l’alumnat.
  • Aprendre a relacionar-se de manera afectiva.
  • Millorar l’autoestima i les habilitats socials d’un/a mateix/a i dels/de les altres companys/es.
  • Reconéixer les virtuts i qualitats d’un/a mateix/a i dels/de les altres companys/es.
  • Afavorir el clima i la bona convivència del grup-classe.

Recomanat: 4t, 5t i 6t d’EP

Duració: 55 min.

Desenvolupament:

Primerament, en l’aula d’informàtica es durà a terme la tècnica del sociograma a partir de programa socioescola, en el qual l’alumnat de manera individual contestarà a unes preguntes amb noms de companys i companyes de classe perquè el/la docent puga conéixer les relacions, llaços d’influència i preferència existents en el grup-classe.

En els següents enllaços es pot trobar el programa socioescola https://sociescuela.es/es/index.php així com les instruccions per a la seua utilització https://sociescuela.es/es/pdf/ComoUtilizarSociescuela.pdf.

A continuació, en l’aula multiús, gimnàs o semblant l’alumnat s’assentarà formant un ampli cercle per a poder realitzar la dinàmica del cabdell. Aquesta consistirà a llançar un cabdell de llana a un/a company/a, amb el/la que no es tinga molta relació, mentres se li diu un missatge positiu, virtut o qualitat que vegem que tinga.

Començarà el/la docent explicant la dinàmica, rodejant els seus dits amb la llana, llançant el cabdell de llana a un/a alumne/a i dient un missatge positiu cap a ell/ella i així successivament es repetirà la dinàmica amb tot l’alumnat, prioritzant-se aquell/la company/a que encara no ha rebut el cabdell de llana. D’aquesta manera es podrà apreciar un embolic de llana que unix a tot el grup-classe amb missatges positius de companys/es amb els/les que no tenen una relació estreta.

Per a concloure el/la docent i l’alumnat reflexionaran sobre allò que s’ha vivenciat, la importància de saber relacionar-se de manera afectiva i de les bones relacions interpersonals entre el grup-classe, la necessitat d’una bona convivència i la millora d’autoestima i positivitat de saber reconéixer les virtuts i qualitats positives tant d’un/a mateix/a com de les altres persones.

Materials:

  • Aula d’informàtica.
  • Programa socioescola.
  • Aula multiús, gimnàs o semblant.
  • Cabdell de llana.