Títol: Veritat o mentida?

Objectius:

  • Valorar la figura de professorat com a mitjà o instrument de guia en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Reconéixer que el col·legi és un espai per a socialitzar-se i entaular relacions interpersonals.
  • Conscienciar sobre la importància de l’educació i del valor de la institució educativa.
  • Introduir el contingut normatiu, el sistema educatiu comprèn dels 6 als 16 anys, s’imparteix des de l’escola i l’assistència és obligatòria.
  • Valorar positivament la regularitat en l’assistència a classe.
  • Reconéixer que l’educació és un dret de tots els xiquets i xiquetes.

Recomanat: 3r i 4t de EP

Duració: 55 min.

A l’aula multiús, gimnàs o semblant el/la docent col·locarà en el sòl una corda o precinte en línia recta de tal manera que hi haja una ratlla que delimite dos costats: el costat de la VERITAT i el costat de la MENTIDA.

La dinàmica consistirà en el fet que el/la docent dirà d’una en una, 30 afirmacions i negacions sobre l’educació (descarregar des de l’apartat de Materials)  i l’alumnat de manera individual s’haurà de posicionar en el costat de la veritat o en el costat de la mentida segons considere oportú amb cadascuna d’elles saltant per un costat o per l’altre. Per a això, primerament l’alumnat es col·locarà en una única fila  l’un darrere de l’altre deixant entre mitges de les seues cames la línia divisòria.

S’incidirà a aclarir aquelles afirmacions/negacions on l’alumnat s’haja equivocat posicionant-se o no s’haja posicionat de manera totalitària en el moment.

Amb aquesta activitat es busca que l’alumnat valore la importància de l’educació, d’assistir amb regularitat a classe, del paper del  col·legi com a institució educativa, del professorat com a guia en el procés d’ensenyament-aprenentatge, d’ells mateixos i elles mateixes com a protagonistes i del funcionament del sistema educatiu en general.

Materials: