Project Description

Tota pedra fa disseny

Descripció

Amb motiu de la designació de la nostra ciutat com a Capital Mundial del Disseny 2022, reflexionarem a través de les arts plàstiques sobre el disseny: què és, la seva contextualització, les seves possibles funcions i com aquest s’aplica en el nostre dia a dia.

Ens aproximarem al disseny com un procés creatiu, en el qual es busca donar resposta a una necessitat concreta, generalment quotidiana.

Treballarem amb l’alumnat en una proposta relacionada amb el territori que habiten, prenent com a referent la riquesa del disseny valencià i com a estímul, el patrimoni cultural-social del nostre entorn.

Ens centrarem en el taulell valencià com a mitjà de creació i en la silueta del nostre barri com a inspiració.

Partirem d’una creació individual que cobrarà sentit en el disseny final col·lectiu.

El desenrotllament del programa es durà a terme en 3 sessions:

  • Primera sessió: Investigarem sobre què entenem per disseny i la importància del cartell valencià. Els alumnes realitzaran el disseny d’un cartell.
  • Segona sessió: Indagarem en la història del taulell valencià. A partir del plànol del barri, els alumnes realitzaran un mural col·lectiu a partir d’un disseny individual.
  • Tercera sessió: Coneixerem les possibilitats de la tècnica d’estampació amb plantilles. Realitzaran un cartell grupal, en el qual expressaran allò que consideren rellevant per al barri.

Objectius

  • Incentivar la creativitat i potenciar l’expressió artística.
  • Desenvolupar el sistema cognitiu a través de l’art.
  • Fomentar el treball en equip.
  • Sensibilitzar i ampliar coneixements sobre el disseny.
  • Visibilitzar i reconèixer el disseny valencià.
  • Conscienciar sobre el patrimoni sociocultural de la ciutat de València.

Requisits per a la seua execució

Per a totes les sessions

-El centre educatiu haurà de comptar amb:
• Aula amb taules i cadires
• Pantalla o Ordinador i projector d’imatges
• Connexió a Internet
• Folis A4

-Els alumnes hauran d’aportar:
• llapis de grafit, goma, maquineta, tisores i cola.
• llapis de colors, retoladors o ceres tipus *Manley.

Per a la segona sessió

-El centre educatiu haurà de comptar amb:
• cartolines de colors A4 ( 2 cartolines x alumne de diferents colors)

Per a la tercera sessió

-El centre educatiu haurà de comptar amb:
• cartolines de blanques A3 (1 x grup)
• recipients per a posar pintura tipus bats (4 x grup)

En sol·licitar aquesta activitat està autoritzant a cedir el treball final (Producte audiovisual generat) a l’Ajuntament de València.

En finalitzar l’activitat educativa el professorat responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenessin el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena en línia. Els enllaços per al seu accés es troben al final de cadascun dels programes recopilats en la web d’educació.

Adreçat a

EP5, EP6, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4

Calendari i horari

• Al llarg de tot el curs escolar.
• De dilluns a divendres en horari de 9.00 a 12.30h.
• Desenrotllament del programa en tres sessions.
• En Educació Primària cada sessió tindrà una duració efectiva de 1,5 hores. La sessió s’impartirà abans o després de l’esbarjo.
• En Educació Secundària cada sessió tindrà una duració efectiva de 2 hores. La sessió s’impartirà abans o després de l’esbarjo.

Aportacions de l’Ajuntament

  • Personal educador.
  • Material didàctic elaborat específicament per al programa.
  • Material fungible per a dur a terme l’activitat.

Informació

962084283 – 962082146

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’avaluació docent      https://forms.gle/uZu8x1Xyr6RYNgvj6

Qüestionari d’avaluació alumnat   https://forms.gle/3WnRQCw1v6dKZFWD8

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.