Project Description

Taller “Joc Net”

Descripció

“Joc net” és una expressió que s’utilitza per a denominar la conducta honrada, decent, lleial, sincera, ja siga en qualsevol faceta de la vida o en l’esport. Especialment ha de manifestar una conducta amistosa, respectuosa, cordial amb companys i companyes, amb el públic i ajustada a les regles i/o normes del joc que es realitza.

Aquest taller pretén enaltir els valors del sa joc cooperatiu, i també el competitiu, rebutjant els comportaments no ètics. A través d’una metodologia de participació i d’una sèrie de dinàmiques actives, utilitzant jocs i materials audiovisuals es treballaran aspectes com:

  • Els principis del joc net: l’esforç, el valor del treball en equip, aprendre a saber guanyar i a saber perdre, etc.
  • Els jocs cooperatius, els processos d’autoconeixement, la inclusió, en definitiva la participació de tots els integrants del grup, del respecte a les persones que componen un altre grup de joc, etc.

El programa es desenvoluparà al llarg de dues sessions. En la primera sessió, s’exposen i expliquen els conceptes que componen el “joc net”. En la segona sessió, s’aprofundeixen en els jocs cooperatius.

Cada sessió es duu a terme i desglossa en dos blocs. El primer bloc es realitzarà a l’interior de l’aula per a transmetre coneixements significatius vinculats als objectius a treballar, i es desenvoluparà a través de recursos audiovisuals i dinàmiques específiques; el segon bloc de cada sessió es realitzarà al pati, gimnàs o zona similar del centre, per a posar en pràctica els coneixements transmesos.

Objectius

  • Establir els principis bàsics del Joc net.
  • Fomentar la idea de jugar amb altres persones i no contra altres persones.
  • Sensibilitzar sobre la bondat que tenen els valors del treball en equip, la cooperació i l’esforç tant en l’esport com en la vida quotidiana.
  • Assimilar que en l’esport i en els jocs se superen els desafiaments, no se superen a les persones.

Requisits per a la seua execució

  • Per a cadascuna de les dues sessions, en la primera part de la mateixa es requereix una aula que dispose de recursos audiovisuals (ordenador, projector, etc.).
  • Per a realitzar la segona part de cada sessió, es requereix disposar una zona habilitada del pati i/o gimnàs on es realitzaran les activitats previstes de joc.

Adreçat a

CEE, EI3, EI4, EI5, EP1, EP2, EP3, EP4, EP5, EP6

Calendari i Horari

Al llarg de l’any escolar, en horari lectiu.

Duració

  • El programa consta de 2 sessions, de 90 minuts cadascuna.
  • Les sessions es desenvoluparan espaiades al llarg del curs escolar.

Aportacions del Ajuntament

  • Equip tècnic de la Secció de Projectes Educatius per a l’elaboració, organització i coordinació del programa.
  • Personal educador/a.
  • Material didàctic per al taller.

Observacions

  • Es realitza al centre educatiu.
  • A la finalització de cada programa la/el docent responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena on-line. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cadascun dels programes recollits en la pàgina de web d’educació.

Informació

962084283 – 962082146

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’avaluació docent     https://goo.gl/forms/4Aj9czY4qzpaVI592 

Qüestionari d’avaluació alumnat  https://goo.gl/forms/C9yZO1Bm1UDMe2as2

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.