Project Description

NO T’EMBOLIQUES A LES XARXES

Descripció

Les xarxes socials són una font d’informació i expressió per a la majoria de la població. Que qualsevol persona puga opinar a través de les xarxes genera situacions de vulnerabilitat i nous riscos que hem de conéixer, i cal ensenyar l’alumnat a protegir-se’n i fomentar una educació crítica per al respecte i prevenció dels delictes d’odi.

En estos tallers s’oferixen estratègies d’autoprotecció en l’ús de les xarxes socials, el dret a la intimitat i a la pròpia imatge, aprendre a protegir-la i les repercussions penals sobre la violació d’estos drets.

Objectius

• Fomentar en l’alumnat el pensament crític.
• Desmuntar rols, estereotips i prejudicis sobre la diversitat de religions, races, orientacions sexuals, etc.
• Aclarir conceptes de discriminació i assetjament a través de les xarxes (sèxting, ciberseducció de menors o grooming,…)
• Formar i conscienciar sobre les noves maneres d’exercir la violència a través de les xarxes entre la població jove i adolescent i frenar qualsevol forma de comunicació que supose un abús.
• Conéixer la legislació i els delictes en què s’incorre a través de l’exercici d’estes formes de violència i com denunciar-los.
• Dotar d’eines per a identificar estos delictes i estratègies de comportament.
• Promoure comportaments de respecte en la comunicació a través de les xarxes.
• Conéixer la forma i recursos de denunciar estos fets discriminatoris i de promoure accions col·lectives de defensa dels drets humans.

Adreçat a

BC1, BC2, CFS, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4, F.P.B

Calendari i horari

Els tallers s’impartixen al llarg del curs en el centre educatiu que el sol·licita i en horari escolar.

Duració del taller: 60 minuts

Aportacions de l’Ajuntament

Personal especialitzat.

Observacions

El centre educatiu ha de disposar d’ordinador, projector i altaveus.

Informació

ONDIS-Oficina de No Discriminació
Tel.: 96 321 09 60

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.
Logotipo de la Regidoria de Educación.