Project Description
Experimentant amb la bellesa II

Foto: Marina González
Descripció
El present taller és la continuació d’Experimentant amb la bellesa I, serà per tant, requisit indispensable haver realitzat el primer amb anterioritat. En aquest sentit, seguirem la línia i la manera de fer de l’anterior programa i aprofundirem en temes que tenen a veure amb la identitat, amb els estereotips i amb la versemblança de la imatge. Tot això, prioritzant el joc, el diàleg i els diferents recursos plàstics en el procés creatiu.
En l’actualitat, la imatge cada vegada té més presència en les nostres vides. Assistim a una realitat governada per la imatge; una realitat hipervisual. En aquest sentit, és necessari que dotem a l’alumnat de les eines necessàries per a la seua correcta alfabetització visual. Per aquest motiu, es requereix de disposar de mitjans audiovisuals a l’aula per a la realització d’aquest programa.
La present proposta se servirà de les imatges que ens proporciona la nostra realitat més quotidiana (videojocs, internet, anuncis, sèries, pel·lícules, referents visuals i musicals de l’alumnat…) així com de les diferents manifestacions de l’art contemporani, per a plantejar una sèrie de tallers que servisquen de reflexió individual col·lectiva.
Objectius
- Dotar a l’alumnat d’eines que els permeta acostar-se i entendre les manifestacions artístiques.
- Fomentar l’alfabetització visual. Aprendre a llegir imatges.
- Treballar conceptes com la identitat, el bell, el lleig, la mentida, el real.
- Estimular la creativitat, la imaginació i la resolució de problemes a partir de recursos plàstics.
- Valorar el procés de creació com a experiència i no com un resultat.
Requisits per a la seua execució
- Per a optimitzar el desenvolupament del programa, l’alumnat aportarà material habitual de classe com: ceres, retoladors, tisores, cola, etc.
- Es requereix per a la seua realització d’una aula que dispose de mitjans audiovisuals (ordinador, projector d’imatge, etc.), així mateix es necessitaran: ceres blanes, retoladors, tisores, cola, cel·lofana de colors i revistes diverses.
- A la finalització de l’activitat educativa la/el docent responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena on-line. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cadascun dels programes recollits en la pàgina de web d’educació.
Adreçat a
Calendari i horari
- Al llarg del curs escolar.
- De dilluns a divendres en horari de demà.
- El desenvolupament del projecte es durà a terme en 3 sessions, i cada sessió tindrà una duració efectiva de 3 hores.
Aportacions de l’Ajuntament
- Personal educador.
- Difusió.
Observacions
Lloc: A l’aula del centre educatiu.
Informació
962084283 – 962082146
Qüestionaris d’avaluació
Qüestionari d’avaluació docent https://forms.gle/GYS4kB45xVBkMy9z5
Qüestionari d’avaluació alumnat https://forms.gle/GYS4kB45xVBkMy9z5
ODS relacionats amb el programa






