Títol: El paper de l’escola

Objectius:

  • Reconéixer el paper fonamental de l’escola per al desenvolupament i educació del ser humà.
  • Positivitzar les diferents accions que es realitzen en l’escola.
  • Conscienciar sobre la importància de l’educació i del valor de la institució educativa.
  • Valorar la figura de professorat com a mitjà o instrument de guia en el procés d’ensenyament-aprenentatge.
  • Comprendre que el col·legi és un espai per socialitzar-se i entaular relacions interpersonals.

Recomanat: 1r, 2n i 3r E.P.

Duració: 55 min

Desenvolupament:

Aquesta dinàmica consisteix a fer un llistat de 25 aspectes positius d’anar a l’escola.

El/la docent demanarà al seu alumnat que pense raons, motius de per què els agrada anar a l’escola. Primerament, es farà una pluja d’idees entre tot l’alumnat (perquè m’ho passe bé, perquè aprenc, perquè faig molts amics i amigues, perquè el meu profe em cuida, perquè jugue a moltes coses, perquè m’agrada pintar, etc.) i el/la docent prendrà nota a la pissarra. Seguidament cada alumne/a dirà el seu per què fins que hi haja 25 raons, motius, aspectes positius, virtuts … d’anar a l’escola.

Es dividiran cadascuna de les raons per cada un/a dels/de les alumnes i dibuixaran i pintaran eixe fet en un foli per a posteriorment apegar 5 motius per cartolina que decorarà la classe i recordarà tots els dies els aspectes positius d’anar al col·legi. A més, s’escriurà amb paraules aquests motius amb l’ajuda del/de la docent en les cartolines.

Materials:

  • 5 cartolines de colors amb l’encapçalament “M’agrada anar a l’escola perquè …”
  • Folis
  • Retoladors
  • LLapis
  • Gomes d’esborrar