ACTIVITAT FINALITZADA

Descripció

Tallers per a alumnat sobre alimentació saludable i sostenible. Integrats en l’horari de menjador escolar. Versaran sobre hàbits alimentaris saludables; aliments frescos i de temporada; què mengem i com ho mengem i les repercussions sobre el el nostre entorn, així com consells pràctics per a incorporar al dia a dia de l’alumnat.


Objectius

Introduir a l’alumnat en els conceptes bàsics sobre alimentació saludable i sostenible, agroecologia i la repercussió dels gestos diaris en el nostre àmbit social, econòmic i ambiental més pròxim.
Foment de les capacitats per a la generació d’un coneixement crític sobre el funcionament dels sistemes alimentaris.
Coneixement del medi natural i socioconòmic de l’Horta de València i l’Albufera com a rebost alimentari.


Adreçat a

  • EP5 5 Educació Primària
  • EP6 6 Educació Primària

Calendari i Horari

  • De març a juny de 2020
    De dilluns a dijous
  • Horari de menjador.
    1 ó 2 grups per dia.
    1.15 hores de durada cada dia.

Aportacions del Ajuntament

  • Personal docent (dietistes nutricionistes).
  • Material necessari.

Observacions

Per cada centre s’impartirà el taller a un màxim de 4 grups, dels esmentats nivells (5é i 6é de primària).


Informació

962 085 206

Marc teòric de l’acció

  • SALUT, el consum responsable fomenta una dieta equilibrada amb aliments lliures de productes químics de síntesis (adobs químics, productes fitosanitaris i zoosanitaris).
  • EDUCACIÓ, promou valors en matèria nutricional i ambiental, creant hàbits alimentaris saludables i amb productes ecològics i respectuosos amb el medi ambient.
  • DESENVOLUPAMENT RURAL , fomenta la producció de la zona, impulsant l’agrupació de xicotets i mitjans productors i el consum d’aliments de proximitat i ecològics.
  • MEDI AMBIENT, promou el respecte al medi agrari i als cicles naturals per a mantenir i augmentar la biodiversitat, i fomenta l’ús responsable de l’energia i els recursos naturals. Garantix, a més, el benestar animal i el respecte al comportament propi de cada espècie, conservant i millorant la riquesa del nostre patrimoni agrari i paisatgístic i afavorint la reducció de la càrrega química en els ecosistemes.

Alguns exemples de formacions semblants