Oferim aquest taller dirigit a l’alumnat d’educació secundària i batxillerat des de la necessitat d’acostar-nos a les seues necessitats emocionals i mentals.
Busca la teua activitat
Activitats trobades
Viu les teues emocions
L’educació té com a objectiu aconseguir un desenvolupament ple de les capacitats de les xiquetes i els xiquets.
DIVERSITOURS
Ruta intercultural per a mostrar la riquesa i la diversitat cultural que presenta la ciutat de València.
Juga en línia, juga net
És un programa educatiu destinat a conéixer les conductes adequades a seguir en el joc en línia i a previndre situacions conflictives que puguen generar-se durant la utilització de videojocs en línia. Al mateix temps es consciencia sobre els perills de compartir informació en internet (Oversharing).
Taller “Joc Net”
Este taller pretén enaltir els valors del sa joc competitiu tot rebutjant els comportaments no ètics.
Escoltar la ciutat
Pretén sensibilitzar a l’alumnat en el procés de l’escolta activa que parteix de l’aula escolar, fins a arribar a l’espai urbà com a escenari de convivència entre iguals.
Creatives In-Visibles: Dones a l'aula
L’anàlisi amb perspectiva de gènere als materials curriculars dels centres escolars, com el realitzat per la professora de la Universitat de València Ana López-Navaias, ens revelen l’exclusió de les dones en els continguts acadèmics de l’ensenyament de secundaria a Espanya; solament el 7,6% dels referents culturals i científics que apareixen en els llibres de text de l’ESO són dones.
Coeducació: caminant per la igualtat
Des del nostre naixement s’establixen una sèrie de conductes que ens ensenyen a diferenciar-nos entre hòmens i dones.
NO T’EMBOLIQUES A LES XARXES
S’oferixen estratègies d’autoprotecció en l’ús de les xarxes socials, el dret a la intimitat i a la pròpia imatge, aprendre a protegir-la i les repercussions penals sobre la violació d’estos drets.
Tan diferents, tan iguals
Tallers de sensibilització per a fomentar les relacions des del respecte i la igualtat i previndre qualsevol tipus de violència o discriminació.
Parlem de porno
Con estos talleres se busca ofrecer información, concienciación, educación y formación sobre el consumo de pornografía y la influencia de este consumo en las relaciones sexuales y la violencia machista, así como desarrollar su capacidad crítica para comprender la ficción que ofrece la pornografía.
PATIS INTERCULTURALS
Patis interculturals és una activitat per a tot el centre educatiu. En el disseny i desenvolupament de Patis Interculturals comptarem amb la participació de la comunitat educativa (alumnat i professorat).
PARTICIPA I COMMEMORA. 21 DE MARÇ, DIA INTERNACIONAL DE L'ELIMINACIÓ DE LA DISCRIMINACIÓ RACIAL
Amb motiu de la commemoració del 21 de març “Dia Internacional de l’Eliminació de la Discriminació Racial”, es convida als cicles formatius a implicar-se en la participació d’aquesta jornada amb diferents activitats orientades a la prevenció de comportaments racistes i la sensibilització sobre aquests.
Menstruar és el més natural
Consiste en aportar al alumnado una visión más saludable y consciente sobre el proceso de la menstruación, generando un espacio de visibilización y reflexión acerca del ciclo menstrual en el aula, desmontando falsas creencias ligadas a la menstruación y mitos arraigados en la sociedad.
In/Sostenible. Un camí cap a la sostenibilitat.
El projecte In/Sostenible té com a objectiu territorialitzar l’Agenda 2030 i els seus 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) als municipis de la Comunitat Valenciana.
EDUCACIÒ CONTRA LA DISCRIMINACIÒ
Tallers per a fomentar la igualtat de tracte, la no-discriminació i la prevenció dels delictes d’odi, i dotar l’alumnat d’eines i recursos per a detectar-los.
Atenció: hi ha molts canvis al voltant
Es pretén fomentar a les aules el coneixement i el respecte de la diversitat sexual, familiar i de gènere amb la finalitat de millorar la convivència i combatre l’assetjament escolar per LGTBIfòbia.
LLENGUATGE, ESTEREOTIPS I RUMORS
Amb un caràcter lúdic i actiu, on l’alumnat participe fent un simulacre de discriminació a través del llenguatge, treballaren els estereotips, prejudicis, i rumors que ja posseïxen, i que a vegades reforcen el racisme i la xenofòbia.,posant èmfasi en els DDHH.
EINES CONTRA LA DISCRIMINACIÓ I ELS RUMORS
Aquesta formació pretén ser una eina formativa que
dote els centres d’estratègies per a afrontar i informar de situacions i/o indicis i reforçar la convivència intercultural a través de la comunicació antirumors.
ALUMNART SECUNDÀRIA
Amb motiu de la commemoració del 21 de març, Dia Internacional de l’Eliminació de la Discriminació Racial, es convida als centres educatius a participar creant, visibilitzant i compartint un missatge que simbolitze i reculla la igualtat i la no discriminació.
ALUMNART PRIMÀRIA
Amb motiu de la commemoració del 21 de març, Dia Internacional de l’Eliminació de la Discriminació Racial, es convida als centres educatius creant, visibilitzant i compartint un missatge que simbolitze i reculla el sentir comú per una cultura mundial de tolerància, igualtat i antidiscriminació.
Perspectiva Intercultural 8 de març. Dones referents.
Mitjançant aquest taller tindrem present les contribució d’algunes de les precursores i referents, entre altres àrees, de la promoció dels drets de les dones i la contribució a diferents àrees socioculturals des de la perspectiva intercultural.
DIVERSITAT RELIGIOSA
DESCOBRIX LA DIVERSITAT RELIGIOSA DE LA TEUA CIUTAT. Es tracta de una exposició permanent composta per diversos panells amb fotografies i textos explicatius de les religions més practicades, objectes rituals de les diferents religions, textos sagrats, i diversa indumentària religiosa. A més, comptem amb mapes on observar la presència de les diverses tradicions religioses en el planeta i la ubicació dels centres dels diversos cultes religiosos a la ciutat.
EMT Per a Totes
Programa orientat, especialitzat i inclusiu, que atén las particularitats de persones mancades d’autonomia personal, en major o menor mesura.
Corresponsals juvenils; Som corresponsals!
Les i els corresponsals de joventut són alumnat que cursa els seus estudis d’ESO, Batxillerat i CF en col·legis i instituts. La seua funció és la de fer arribar la informació, recursos i serveis (associacionisme, voluntariat, oci, beques…)
Assetjament Escolar I: Prevenció de la violència entre iguals
Ens referim a assetjament escolar quan parlem de situacions basades en la “desigualtat” entre l’agressor o agressors i la víctima, en les que les accions es produïxen de manera sistemàtica i prolongada en el temps. Estos actesproduïxen en quielspatixsentimentsd’indefensió i inferioritat.
Assetjament Escolar II: Anàlisis dels nous escenaris
Molts casos d’assetjamnet cal contextualitzar-los en l’adolescència, que es caracteritza per la tendència a la impulsivitat i al poc control. Cal tindre en compte que el telèfon mòbil i l’ús massiu de les xarxes socials, tenen per a molts jóvens un comportament compulsiu que se’ls escapa de les mans.
InfoSex Jove
InfoSex Jove és un espai d’assessorament sobre sexualitat per a joves, on trobaràs tota la informació que cerques sobre pràctiques sexuals, orientació del desig, diversitat, parella, anticoncepció, proves de VIH, infeccions de transmissió sexual i qualsevol curiositat que vulgues resoldre.
No és No. Prevenció d'agressions sexuals
Els centres educatius tenen un paper important en la construcció de l’univers simbòlic en què es desenvoluparà la formació de la identitat de l’alumnat.
Campanya “Iaio/a, vull contar-te una cosa”
La campanya s’emmarca en les múltiples accions que realitza l’Ajuntament de València per a visibilizar i posar en valor la figura de la persona major en diferents àmbits.
Prevenció de la violència de gènere
La majoria d’adolescents no identifica el maltractament i el justifica dins de les creences sobre l’amor romàntic: el valor inusitat de la gelosia, la projecció d’estereotips segons el gènere, la idea que “qui et vol bé et farà plorar”…
Educació afectivosexual i igualtat
Estos tallers oferixen una visió positiva de la dimensió sexual humana, que pot ser viscuda en funció de diferents finalitats: reproducció, plaer i comunicació d’afectes i sentiments.
Racisme i el Joc del Poder
Per mitjà d’una metodologia participativa treballem amb l’alumnat en relació al racisme i la xenofòbia, a nivell personal i sistèmic.
REALITATS MIGRATÒRIES
L’activitat es compon d’un vídeo-fòrum, en el qual es tracta de fer una anàlisi del material visualitzat comparant-lo paral·lelament amb la realitat per a parlar i debatre després. Les temàtiques a triar seran les següents: Islamofòbia, menors no acompanyats i Fake news/desinformació.