Programa l’objectiu del qual és fomentar el desenvolupament de competències socioemocionals en els centres educatius, creant un entorn que facilite la millor adaptació personal, familiar, social, acadèmica i professional.
Busca la teua activitat
Activitats trobades
Fomentant la convivència escolar
Programa centrat en fomentar la convivència escolar a les aules, promovent un ambient de respecte, tolerància i col·laboració entre l’alumnat. Este programa té com a objectiu principal implementar activitats de prevenció que fomenten el treball en equip, la comunicació efectiva, la resolució pacífica de conflictes i el desenvolupament d’habilitats socials entre l’alumnat .
Escoltar la ciutat
Pretén sensibilitzar a l’alumnat en el procés de l’escolta activa que parteix de l’aula escolar, fins a arribar a l’espai urbà com a escenari de convivència entre iguals.
Viu les teues emocions
L’educació té com a objectiu aconseguir un desenvolupament ple de les capacitats de les xiquetes i els xiquets.
Taller “Joc Net”
Este taller pretén enaltir els valors del sa joc competitiu tot rebutjant els comportaments no ètics.
Creatives In-Visibles: Dones a l'aula
L’anàlisi amb perspectiva de gènere als materials curriculars dels centres escolars, com el realitzat per la professora de la Universitat de València Ana López-Navaias, ens revelen l’exclusió de les dones en els continguts acadèmics de l’ensenyament de secundaria a Espanya; solament el 7,6% dels referents culturals i científics que apareixen en els llibres de text de l’ESO són dones.
Juga en línia, juga net
És un programa educatiu destinat a conéixer les conductes adequades a seguir en el joc en línia i a previndre situacions conflictives que puguen generar-se durant la utilització de videojocs en línia. Al mateix temps es consciencia sobre els perills de compartir informació en internet (Oversharing).
Estem parlant del suïcidi
Oferim aquest taller dirigit a l’alumnat d’educació secundària i batxillerat des de la necessitat d’acostar-nos a les seues necessitats emocionals i mentals.
Coeducació: caminant per la igualtat
Des del nostre naixement s’establixen una sèrie de conductes que ens ensenyen a diferenciar-nos entre hòmens i dones.
Gincana Intercanvi cultural
Tal com arreplega l’ONU, “La celebració del Dia Mundial de la Diversitat Cultural per al Diàleg i el Desenvolupament”, organitzada per la UNESCO cada 21 de maig, destaca, a més de la riquesa de les cultures del món, el paper essencial del diàleg intercultural per a aconseguir la pau i el desenvolupament sostenible.
APS INTERCULTURAL
Es tracta de realitzar un Programa d’Aprenentatge Servici en el qual les persones participants s’acosten als conceptes d’interculturalitat.
L’aprenentatge-servici és una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servici a la comunitat en un sol projecte ben articulat on els participants aprenen a treballar en necessitats reals de l’entorn amb la finalitat de millorar-lo. En este cas per a millorar la convivència intercultural i eliminar la discriminació racial.
El món que volem
L’activitat que plantegem és una dinàmica col·laborativa pel que la metodología serà grupal. Plantejarem dos sessions en les quals treballarem perquè l’alumnat reflexione sobre el món que vol construir en relació als drets humans.
Trobada intercultural
En un món cada vegada més complex, divers, on la migració s’ha tornat una necessitat i la interculturalitat forma part del nostre dia a dia, hem dissenyat un joc que busca conscienciar, sensibilitzar a l’alumnat i mostrar com la interculturalitat és present en les nostres esferes de vida. Aquesta, amb el pas del temps, li ha donat forma i continua fent-lo a tots aquells aspectes que coneixem de la nostra cultura o fins i tot d’unes altres.
NO T’EMBOLIQUES A LES XARXES
S’oferixen estratègies d’autoprotecció en l’ús de les xarxes socials, el dret a la intimitat i a la pròpia imatge, aprendre a protegir-la i les repercussions penals sobre la violació d’estos drets.
Tan diferents, tan iguals
Tallers de sensibilització per a fomentar les relacions des del respecte i la igualtat i previndre qualsevol tipus de violència o discriminació.
Parlem de porno
Con estos talleres se busca ofrecer información, concienciación, educación y formación sobre el consumo de pornografía y la influencia de este consumo en las relaciones sexuales y la violencia machista, así como desarrollar su capacidad crítica para comprender la ficción que ofrece la pornografía.
Menstruar és el més natural
Consiste en aportar al alumnado una visión más saludable y consciente sobre el proceso de la menstruación, generando un espacio de visibilización y reflexión acerca del ciclo menstrual en el aula, desmontando falsas creencias ligadas a la menstruación y mitos arraigados en la sociedad.
EDUCACIÒ CONTRA LA DISCRIMINACIÒ
Tallers per a fomentar la igualtat de tracte, la no-discriminació i la prevenció dels delictes d’odi, i dotar l’alumnat d’eines i recursos per a detectar-los.
LGTBI: Abraçant noves realitats
Es pretén fomentar a les aules el coneixement i el respecte de la diversitat sexual, familiar i de gènere amb la finalitat de millorar la convivència i combatre l’assetjament escolar per LGTBIfòbia.
LLENGUATGE, ESTEREOTIPS I RUMORS
Amb un caràcter lúdic i actiu, on l’alumnat participe fent un simulacre de discriminació a través del llenguatge, treballaren els estereotips, prejudicis, i rumors que ja posseïxen, i que a vegades reforcen el racisme i la xenofòbia.,posant èmfasi en els DDHH.
EINES CONTRA LA DISCRIMINACIÓ I ELS RUMORS
Aquesta formació pretén ser una eina formativa que
dote els centres d’estratègies per a afrontar i informar de situacions i/o indicis i reforçar la convivència intercultural a través de la comunicació antirumors.
ALUMNART SECUNDÀRIA
Amb motiu de la commemoració del 21 de març, Dia Internacional de l’Eliminació de la Discriminació Racial, es convida als centres educatius a participar creant, visibilitzant i compartint un missatge que simbolitze i reculla la igualtat i la no discriminació.
Perspectiva Intercultural 8 de març. Dones referents.
Al llarg de la història s’ha silenciat i oblidat l’aportació de moltes dones per a construir una societat més igualitària i justa.
EMT Per a Totes
Programa orientat, especialitzat i inclusiu, que atén las particularitats de persones mancades d’autonomia personal, en major o menor mesura.
Corresponsals juvenils; Som corresponsals!
Les i els corresponsals de joventut són alumnat que cursa els seus estudis d’ESO, Batxillerat i CF en col·legis i instituts. La seua funció és la de fer arribar la informació, recursos i serveis (associacionisme, voluntariat, oci, beques…)
Assetjament Escolar I: Prevenció de la violència entre iguals
Ens referim a assetjament escolar quan parlem de situacions basades en la “desigualtat” entre l’agressor o agressors i la víctima, en les que les accions es produïxen de manera sistemàtica i prolongada en el temps. Estos actesproduïxen en quielspatixsentimentsd’indefensió i inferioritat.
Assetjament Escolar II: Anàlisis dels nous escenaris
Molts casos d’assetjamnet cal contextualitzar-los en l’adolescència, que es caracteritza per la tendència a la impulsivitat i al poc control. Cal tindre en compte que el telèfon mòbil i l’ús massiu de les xarxes socials, tenen per a molts jóvens un comportament compulsiu que se’ls escapa de les mans.
No és No. Prevenció d'agressions sexuals
Els centres educatius tenen un paper important en la construcció de l’univers simbòlic en què es desenvoluparà la formació de la identitat de l’alumnat.
Campanya “Iaio/a, vull contar-te una cosa”
La campanya s’emmarca en les múltiples accions que realitza l’Ajuntament de València per a visibilizar i posar en valor la figura de la persona major en diferents àmbits.
Qui bé et voldrà, riure et farà
La majoria d’adolescents no identifica el maltractament i el justifica dins de les creences sobre l’amor romàntic: el valor inusitat de la gelosia, la projecció d’estereotips segons el gènere, la idea que “qui et vol bé et farà plorar”…
Educació afectivosexual i igualtat
Estos tallers oferixen una visió positiva de la dimensió sexual humana, que pot ser viscuda en funció de diferents finalitats: reproducció, plaer i comunicació d’afectes i sentiments.
Racisme i el Joc del Poder
Per mitjà d’una metodologia participativa treballem amb l’alumnat en relació al racisme i la xenofòbia, a nivell personal i sistèmic.
REALITATS MIGRATÒRIES
Realitats migratòries és una activitat que busca aprofundir els coneixements de l’estudiantat partint de testimonis i material documentat, fins a arribar al relat viu, barrejant teoria i pràctica. Es desenvolupa en dues sessions que permeten anar del general als específics.
L’hora del conte
El 18 de desembre de 1990, Nacions Unides va proclamar esta data com el Dia Internacional del Migrant.
Des de la Xarxa volem treballar la importància de la trobada intercultural i el reconeixement de la diversitat a les aules. Així com posar en valor, l’esforç i treball que es realitza a les escoles en este sentit.