
Títol: “El primer grau”
Recomanada: 5é i 6é d’EP /1r , 2n i 3r d’ESO / 4t d’ESO / Batxillerat / Cicles Formatius
Temàtica: Dret a l’educació, valors
Any: 2010
Duració: 103’
País: Regne Unit
Sinopsi:
En una xicoteta i remota escola primària en el cim d’una muntanya en la muntanya de Kenya, centenars de xiquets i xiquetes es barallen per l’oportunitat de rebre l’educació gratuïta recentment promesa pel govern de Kenya. Un nou sol·licitant causa sorprenc quan toca a la porta de l’escola. Ell és Maruge, un vell veterà de Mau Mau d’uns huitanta anys, que està desesperat per aprendre a llegir en aquesta etapa tardana de la seua vida. Va lluitar per l’alliberament del seu país i ara sent que ha de tindre la possibilitat d’una educació negada tant de temps, fins i tot si això significa asseure’s en un saló de classes al costat de xiquets i xiquetes de sis anys.
Enllaços:
Reflexió I sobre El primer grau
Reflexió II sobre El primer grau
Proposta d’activitat
Títol: L’estudiant més vell del món
Objectius:
- Reflexionar sobre la importància de l’educació
- Conéixer el dret a l’educació
- Reflexionar sobre els deures que comporta el dret a l’educació.
Duració: 30 minuts
Materials:
- Pel·lícula
- Article de Wikipedia
CAST
VAL
Desenvolupament de l’activitat:
Com a exemple positiu de l’avanç dels drets i el valor de l’educació, es pot realitzar un debat sobre el cas de Kimani Maruge, l’ancià protagonista de 84 anys que va decidir assistir a l’escola quan a Kenya, es va posar en marxa l’educació universal i gratuïta que promou Nacions Unides.
En primer lloc, es veu la pel·lícula i després es llig l’article de Wikipedia. Posteriorment, s’inicia un debat partint d’aquestes preguntes.
- Per què penseu que Kimani Maruge decideix començar a estudiar?
- Com penseu que se sent ell a l’escola?
- Com penseu que ha afectat en la vida de Kimani Maruge el fet de ser analfabet?
- Creieu que si Kimani Maruge haguera tingut l’oportunitat d’estudiar anteriorment la seua vida haguera millorat?
- Com a conclusió, Penseu que estudiar és important? Per què?