Project Description

Sorolla, un passeig a la vora del mar

Descripció

Amb motiu de la celebració del passat any Sorolla al 2023, indaguem en la figura del pintor, considerat un dels representants més destacats del naturalisme i luminisme, corrents artístics que admiraven els espais oberts i la llum.

A través de la seua obra, podem comprendre la rellevància que la mar i la platja van tindre en la pintura i en la pròpia vida de Sorolla.

Amb esta frase escrita en una carta a Clotilde, la seua esposa, descrivia el Mediterrani en 1907, des de València:
“L’aigua era d’un blau tan fi! I la vibració de la llum era una bogeria. He presenciat el retorn de la pesca: els bells ciris, els grups de pescadors, les llums de mil colors reflectint-se en la mar… em van proporcionar una estona difícil d’oblidar”.

A través de la correspondència que va mantindre amb Clotilde García del Castell, ens acostarem a la figura de la dona que va exercir un paper determinant en l’èxit de l’artista.

  • Primera sessió: Indagarem en la vida i obra del pintor valencià Joaquín Sorolla .Els alumnes realitzaran una interpretació actualitzada d’una de les obres de l’artista.
  • Segona sessió: Coneixerem les possibilitats expressives de la tècnica del collage .Els alumnes realitzaran una obra grupal amb la tècnica de collage a partir d’una obra de Sorolla.

Objectius

  •  Incentivar la creativitat i potenciar-ne l’expressió artística.
  •  Desenvolupar el sistema cognitiu mitjançant l’art.
  •  Fomentar el treball en equip.
  •  Sensibilitzar i ampliar coneixements sobre l’art.
  •  Conscienciar sobre el patrimoni sociocultural de la ciutat de València.

Requisits per a la seua execució

Per a totes les sessions

-El centre educatiu haurà de comptar amb:

  • Aula amb taules i cadires
  • Pantalla o Ordinador i projector d’imatges
  • Pissarra
  • Connexió a Internet
  • Folis A4

-Els alumnes hauran d’aportar:

  • llapis de grafit, goma, maquineta, regla, tisores i cola.
  • llapis de colors, retoladors o ceres tipus Manley.

Per a la segona sessió

-El centre educatiu haurà de comptar amb:

  • folis A3.

Els alumnes hauran d’aportar:

  • una revista per a retallar per cada alumne (per exemple catàleg de botiga de joguets, supermercat, etc.)

En sol·licitar esta activitat està autoritzant a cedir el treball final (Producte audiovisual generat) a l’Ajuntament de València per a la seua difusió.
En finalitzar l’activitat educativa el professorat responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaren el qüestionari d’avaluació de qualitat. Este qüestionari s’emplena en línia. Els enllaços per al seu accés es troben al final de cada un dels programes recopilats en la web d’educació.

Adreçat a

EP3, EP4, EP5, EP6, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4

Calendari i horari

  • Al llarg de tot el curs escolar.
  • De dilluns a divendres en horari de 9.00 a 12.30h.
  • Desenrotllament del programa en dos sessions.
  • Cada sessió tindrà una duració efectiva de 3 hores.

Aportacions de l’Ajuntament

  • Personal educador.
  • Material didàctic elaborat específicament per al programa.

Observacions

Per a la realització de la segona sessió és fonamental que cada alumne tinga una revista per a la tècnica del collage.

Informació

962084283 – 962082146

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’avaluació docent         https://forms.gle/oD6YUDKmeWmXvLL29

Qüestionari d’avaluació alumnat      https://forms.gle/yEzCHSPbLbHpfqTG8

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.