Project Description

La teua història, de cinema!

Descripció

En una societat com l’actual, amb un marcat component audiovisual i on la nostra joventut és consumidora principal d’aquestes imatges; des del present programa ens marquem com a objectiu contribuir a l’alfabetització visual de l’alumnat que passarà de ser consumidor a generador de contingut audiovisual.
Utilitzant el cinema com a eina, i les històries de les xiquetes i xiquets que participen al taller com a temàtica, ens endinsarem en el màgic món de crear relats.

El “Seté art” és l’apel·latiu pel qual Riccioto Canudo va designar a la cinematografia en la seua obra “Manifest de les Set Arts” fa més de cent anys.
A través d’un recorregut històric de les antigues tècniques d’animació d’imatges, el Folioscopi i el Taumàtrop, ens acostarem al principi de la persistència de les impressions retinianes, imperfecció visual que provoca que la imatge es grave en la retina durant una dècima de segon abans de desaparéixer per complet.
Ens aproximarem a la tècnica del “stop motion” i utilitzarem el brainstorming com a recurs per a generar un guió amb el qual podrem contar la nostra història.

Educació primària el desenrotllament del projecte es durà a terme en 3 sessions.
Educació secundària el desenrotllament del projecte es durà a terme en 4 sessions.

  • Primera sessió: Ens endinsarem en el món de l’animació.
    En Educació Primària: crearan de manera individual un Taumàtrop. En grups començaran a crear el guió cinematogràfic.
    En Educació Secundària: crearan de manera individual un Folioscopi.
  • Segona sessió: En Educació Primària: en grups començaran amb la creació dels personatges amb la tècnica de modelatge en plastilina.
    En Educació Secundària: en grups començaran a crear el guió cinematogràfic.
  • Tercera sessió: En Educació Primària: el personal educador serà l’encarregat de realitzar les fotografies i el muntatge final dels vídeos de cada grup.
    En Educació Secundària: en grups començaran amb la creació dels personatges amb la tècnica de modelatge en plastilina.
  • Quarta sessió: Ens introduirem en les noves tecnologies de telefonia mòbil com una ferramenta versàtil capaç de facilitar-nos el muntatge de les nostres històries de cinema. Els alumnes seran els que realitzaran les fotografies i el posterior muntatge de la seua pel·lícula.

Objectius

  • Contribuir a l’alfabetització visual de l’alumnat.
  •  Incentivar la creativitat i potenciar-ne l’expressió artística.
  •  Desenvolupar el sistema cognitiu a través de l’art.
  •  Fomentar el treball en equip.
  •  Sensibilitzar i ampliar coneixements sobre el cinema.
  •  Conscienciar sobre el patrimoni sociocultural de la cinematografia Valenciana.

Adreçat a

EP5, EP6, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4

Requisits per a la seua execució

Per a totes les sessions

-El centre educatiu haurà de comptar amb:

  • Aula amb taules i cadires
  • Pantalla o Ordinador i projector d’imatges
  • Pissarra
  • Connexió a Internet
  • Folis A4
  • 5 paquets de plastilina de colors de 150 grams per cada grup d’alumnes que participe en el programa.

-Els alumnes hauran d’aportar:

  • llapis de grafit, goma, maquineta, regla, tisores i cola.
  • llapis de colors o retoladors o ceres tipus Manley.
  • escuradents de broqueta un per alumne.

En Educació Secundària necessitarà accés als seus dispositius de telefonia mòbil. Han de disposar de programes d’edició de vídeo per a telefonia mòbil: Capcut, Filmora o similar.

En sol·licitar esta activitat està autoritzant a cedir el treball final (Producte audiovisual generat) a l’Ajuntament de València per a la seua difusió.

A la finalització de l’activitat educativa la/el docent responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Este qüestionari s’emplena en línia. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cada un dels programes arreplegats en la pàgina web d’educació.

Calendari i horari

  • Al llarg de tot el curs escolar.
  • De dilluns a divendres en horari de 9.00 a 12.30h.
  • En Educació Primària se durà a terme en 3 sessions, cada sessió tindrà una duració efectiva de 1,5 hores. Les sessions s’impartiran abans o després de l’esbarjo.
  • En Educació Secundària es durà a terme en 4 sessions, cada sessió tindrà una duració efectiva de 2 hores. Les sessions s’impartiran abans o després de l’esbarjo.

Aportacions de l’Ajuntament

  • Personal educador.
  • Material didàctic elaborat específicament per al programa.
  • Tauleta o mòbil.

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari avaluació docent       https://forms.gle/FnCUNhjEdBUycePo6

Qüestionari avaluació alumnat    https://forms.gle/rNxtfYs5VtvZTjAHA

Observacions

Per a tots els nivells és fonamental que els alumnes o el centre aporten la plastilina des de la primera sessió, sense este material no es podrà realitzar el programa.
En educació primària el personal educador realitzarà les fotos i el muntatge del vídeo final de cada grup. Estos seran enviats a l’adreça de correu electrònic del centre educatiu, en la tercera sessió. Per al visionat en la pantalla o projector, és fonamental que l’aula dispose d’internet.

En Educació Secundaria, els alumnes necessitaran accés als seus dispositius de telefonia mòbil. Han de disposar de programes d’edició de vídeo per a telefonia mòbil: Capcut, Filmora o similar. Per al visionat en la pantalla o projector, és fonamental que l’aula dispose d’internet.

Informació

962084283 – 962082146

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.