Project Description
La nostra petjada a la ciutat
Descripció
Utilitzant elements que trobem a la ciutat en la qual vivim aprendrem a crear art sostenible. En el context físic i social en què habitem, les escombraries que generem (la nostra petjada ecològica) ens ofereix infinitat de textures interessants que permeten fomentar la consciència ambiental a través de l’art i la creativitat. Aquest art repercuteix tant en la naturalesa material de la ciutat com a la seva identitat cultural, incidint sobre els recursos que usem tant per a crear-la com del resultat de la seva utilització.
Emprarem el “gravat ecològic” com a disciplina artística que suposa un treball previ, en aquest cas un dibuix, sobre una superfície determinada (exemples: paper, cartó…) a la qual després la hi cobreix amb tinta i de la qual s’obtenen, per premsatge, diverses reproduccions del mateix model sobre un altre suport diferent.
El desenrotllament del programa es durà a terme en 2 sessions:
- En la primera sessió del taller, es conscienciarà a l’alumnat que entre tots podem construir un món millor, adquirint el compromís de cuidar l’entorn en el qual vivim. Reutilitzant alguns materials, aprendrem la tècnica del gravat ecològic. Els alumnes realitzaràn un treball individual amb la tècnica del gravat.
- En la segona sessió, STOP CONTAMINACIÓ! Hem d’informar el món del perill que corre el nostre planeta. Realitzarem un periòdic amb la tècnica utilitzada en la impremta antiga i que ens ha permès, al llarg de la història, acostar-nos a la cultura i compartir els nostres coneixements amb la publicació de textos i imatges en massa.
Objectius
- Fomentar el treball en equip i la creativitat, mitjançant la tècnica de gravat ecològic.
- Conscienciar sobre la importància de cuidar la terra que trepitgem, deixant en ella únicament la nostra petjada cultural i artística.
- Crear art sostenible i perdurable en el temps.
- Conéixer i treballar la tècnica de la impressió com una manifestació artística.
- Aprendre a reciclar els materials de rebuig de maneres diferents i noves.
Requisits per a la seua execució
Per a totes les sessions
-El centre educatiu haurà de comptar amb:
- Aula amb taules i cadires
- Pantalla o Ordinador i projector d’imatges
- Pissarra
- Connexió a Internet
- Folis A3.
- Borsas d’escombraries grans (per a cobrir la taula d’entintat).
- Paper de periòdic o revista o folis ja usats per a l’entintat (1 x alumne).
- Zel.
- Productes de neteja (sabó de mans, etc.)
-Els alumnes hauran d’aportar:
- llapis de grafit, goma, maquineta, regla, tisores i cola.
- llapis de colors, retoladors o ceres tipus Manley.
Per a la segona sessió
Els alumnes hauran d’aportar:
- Educació Primària i Secundària un tetra-brick NET i buit per cada alumne.
- Educació Infantil no és necessari que s’aporte cap material.
En sol·licitar esta activitat està autoritzant a cedir el treball final (Producte audiovisual generat) a l’Ajuntament de València per a la seua difusió.
A la finalització de l’activitat educativa la/el docent responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Este qüestionari s’emplena en línia. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cada un dels programes arreplegats en la pàgina de web d’educació.
Adreçat a
Calendari i horari
- Al llarg de tot el curs escolar.
- De dilluns a divendres en horari de 9.00 a 12.30h.
- Desenrotllament del programa en dos sessions.
- Cadona sessió tindrà una duració efectiva de 3 hores.
Aportacions de l’Ajuntament
- Personal educador
- Material didàctic elaborat específicament per al programa.
- Material fungible i no fungible per a la tècnica del gravat.
Observacions
Per a Educació Primària i Secundària, és fonamental per a la segona sessió que els alumnes aporten un tetra-brick net i buit per cada alumne.
Informació
962084283 – 962082146
Qüestionaris d’avaluació
Qüestionari d’avaluació docent https://forms.gle/ahPAWDuo5aL7p1BC8
Qüestionari d’avaluació alumnat https://forms.gle/BGwcoMJ9R3fq6DFD8
ODS relacionats amb el programa






