Project Description

I d’inclusió

Què són les Residències Artístiques?
La Regidoria d’Educació té interés a promoure activitats que involucren a artistes en processos creatius juntament amb col·legis del municipi de València. Per a això, s’implementaran un total de 10 residències artístiques en 10 centres educatius de la ciutat. En cadascuna d’elles el/la creador/a desenvoluparà un projecte artístic personal en cocreació amb l’alumnat d’un grup-classe del centre participant, perquè aquest projecte puga desenvolupar-se, la duració aproximada de cada Residència és de 20 hores efectives de treball amb l’alumnat (els temps i nombre de sessions poden variar en funció de les necessitats del centre educatiu). Es tractarà de projectes innovadors i arrelats en el territori, que evidencien el caràcter procesual de la creació contemporània i empoderen a l’alumnat i al professorat com a productors/es culturals i no com a “consumidors/es” d’educació o de cultura.

Descripció

I d’Inclusió proposa diferents estratègies artístiques per a treballar maneres de viure el món, de manera inclusiva i empàtica amb el que considerem “diferent”, usarem el teatre imatge i el collage, creant un FANZINE entorn del llenguatge i el seu poder simbòlic. D’una banda, el resultat és un llibre autoeditat que actue com a guia de consulta, mostrant la riquesa del llenguatge, de com aquest es veu condicionat en funció de factors culturals i personals, i ens descobreix diferents maneres d’entendre el món. D’altra banda, és un projecte d’experimentació, d’autodescobriment, de conèixer a les persones que t’envolten i treballar en equip, mostrant la diversitat de significats de les paraules.

Objectius

  • Oferir al professorat, les famílies i agents culturals del territori eines de l’art contemporani que permeten treballar amb l’alumnat de SECUNDÀRIA sobre temes que escapen del currículum escolar.
  • Fomentar l’apoderament jove i la cohesió social, tractant l’equitat i els drets humans com a temes transversals a totes les àrees de coneixement dotant a l’alumnat d’eines i competències.
  • Generar un procés de construcció col·lectiva de coneixement a partir del procés d’experimentació artístic-pedagògic.

Adreçat a

BC1, BC2, CFS, EAI, ESO3, ESO4

Calendari i horari

  • Primer trimestre del curs 2024-2025.
  • Aproximadament 20 hores efectives de treball amb l’alumnat.
  • L’horari i les dates es concretaran amb l’equip docent del centre educatiu.(Proposem desenvolupar l’activitat de manera intensiva).

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’avaluació docent  :   https://forms.gle/2H7aesAX1ij6wF2ZA

Qüestionari d’avaluació alumnat :  https://forms.gle/UugdYPnECApWFu4s9

Informació

962084283 – 962082146

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.Logotipo de la Regidoria de Educación.Logotipo de la Regidoria de Educación.