Project Description
Experimentant amb la bellesa

Descripció
La representació gràfica sempre ha format part de la nostra història com una ferramenta de comunicació, l’art reflexa els aspectes socials, culturals i personals del lloc on habitem. Però les produccions artístiques sempre han estat condicionades pel concepte de bellesa.
La present proposta pren com a punt de referència la importància de reflexionar sobre el concepte del bell o lleig, proposant una sèrie de tallers tant individuals com col·lectius on la creativitat és la protagonista, creant una metàfora de la creació de la pròpia identitat.
Objectius
- Entendre l’art com a mitjà d’expressió no com a un objecte sota valors estètics.
- Fomentar la creativitat i el pensament divergent.
- Aprendre recursos i tècniques que puguen ajudar al desenvolupament de l’experiència creadora com a objectiu principal del seu aprenentatge.
- Valorar el procés de creació com a experiència i no com a resultat.
Requisits per a la seua execució
- Es requereix per a la seua realització d’una aula que dispose de mitjans audiovisuals (ordinador, projector d’imatge, altaveus, etc.).
- En la segona sessió, el centre educatiu haurà d’aportar folis reutilitzables, i paper continu per a la tercera sessió.
- En la tercera sessió, serà important comptar amb retoladors negres per a cada participant.
- En finalitzar l’activitat educativa el professorat responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena on-line. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cadascun dels programes recopilats en la web d’educació.
Adreçat a
Calendari i Horari
- Al llarg de tot el curs escolar.
- De dilluns a divendres en horari de matins.
- El desenvolupament del projecte per a Educació Infantil es durà a terme en 2 sessions, i cada sessió tindrà ua duració d’1,5 hores.
- El desenvolupament del projecte per a Educació Primària es durà a terme en 3 sessions, i cada sessió tindrà una duració de 3 hores.
Aportacions de l’Ajuntament
- Educador/a i monitors especialitzats.
- Material didàctic.
- Mitjans audiovisuals.
- Difusió.
Material Didàctic
Per a optimitzar el desenvolupament del programa, l’alumnat aportarà material habitual de classe com: ceres, retoladors, tisores, cola, etc. En la tercera sessió, serà important comptar amb retoladors negres per a cada participant.
Es disposa de material didàctic de suport al programa. Aquest material està situat a continuació. És convenient que l’alumnat participant dispose d’una còpia en paper de la “Guia didàctica de l’alumnat”. La còpia la realitzarà el centre educatiu havent d’estar disponible a l’inici de l’activitat.
Es disposa de material didàctic per al professorat. Aquest material està situat a continuació. És convenient que el professorat dispose d’aquesta guia per a preparar a l’alumnat i realitzar posteriorment un feedback del programa.
Observacions
Lloc: A l’aula del centre educatiu.
Informació
962084283 / 962082146
Qüestionaris d’avaluació
Qüestionari d’avaluació docent https://goo.gl/forms/UKcz6LpawEqlEWs63
Qüestionari d’avaluació alumnat https://goo.gl/forms/fxAoe4PjROj7lKR23
ODS relacionats amb el programa



