Project Description
Experimentant amb la bellesa

Descripció
La representació gràfica sempre ha format part de la nostra història com una ferramenta de comunicació, l’art és un reflex dels aspectes socials, culturals i personals del lloc en què habitem. Però, les produccions artístiques sempre han estat condicionades pel concepte de bellesa.
La present proposta pren com a punt de referència la importància de reflexionar sobre el concepte del bell i el lleig, proposant una sèrie d’activitats tant individuals com col·lectives on la creativitat és la protagonista, creant una metàfora de la creació de la pròpia identitat.
En Educació primària i secundària el desenrotllament del projecte es durà a terme en 3 sessions:
- Primera sessió: se treballarà el concepte de bellesa dins del món de l’art, desvinculant d’este i trencant amb els juís de valors que se li atribuïxen, destacant l’art com a mitjà d’expressió i comunicació. Fomentant la creativitat com la busca de solucions durant el procés de creació. Els alumnes realitzaràn un treball individual a partir de l’escolta d’una melodia.
- Segona sessió: continuarem aprofundint en el concepte de bellesa. Donant importància al fet d’aprendre a mirar l’art, més enllà d’un objecte estètic. Els alumnes creuran de manera individual personatges a través d’un joc. És molt important que no se’ls diga prèviament, que crearem un personatge.
- Tercera sessió: Treballarem la capacitat creadora, a través de la busca de solucions conjuntes, oblidant-nos dels valors estètics, on respectar l’expressió creativa de tots i totes de manera grupal és imprescindible per a arribar a solucions conjuntes. Els alumnes crearan murals de manera grupal.
En Educación infantil el desenrotllament del projecte es durà a terme per a en 2 sessions:
- Primera sessió: se treballarà el concepte de bellesa dins del món de l’art, destacant l’art com a mitjà d’expressió i comunicació. Els alumnes faran un treball individual a partir de l’escolta d’una melodia.
- Segona sessió: continuarem aprofundint en el concepte de bellesa. Donant importància al fet d’aprendre a mirar l’art, més enllà d’un objecte estètic. Els alumnes creuran de manera individual personatges a través d’un joc.
Objectius
- Entendre l’art com a mitjà d’expressió no com a un objecte sota valors estètics.
- Fomentar la creativitat i el pensament divergent.
- Aprendre recursos i tècniques que puguen ajudar al desenvolupament de l’experiència creadora com a objectiu principal del seu aprenentatge.
- Valorar el procés de creació com a experiència i no com a resultat.
Requisits per a la seua execució
Per a totes les sessions i tots els nivells educatius
–El centre educatiu haurà de comptar amb:
- Aula amb taules i cadires
- Pantalla o Ordinador i projector d’imatges
- Pissarra
- Connexió a Internet
Educació primària i secundària: Folis A3 (1ra. sessió), A4 (2na. sessió) i paper continu (3a. sessió).
Educació Infantil: Folis A3 (1ra. sessió i 2na. sessió).
-Els alumnes hauran d’aportar:
- llapis de grafit, goma, maquineta, tisores i cola.
- llapis de colors o retoladors de colors o ceres tipus Manley.
En sol·licitar esta activitat està autoritzant a cedir el treball final (Producte audiovisual generat) a l’Ajuntament de València per a la seua difusió.
En finalitzar l’activitat educativa el professorat responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Este qüestionari s’emplena en línia. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cada un dels programes recopilats en la web d’educació.
Adreçat a
Calendari i Horari
- Al llarg de tot el curs escolar.
- De dilluns a divendres en horari de 9.00 a 12.30h.
Educació Infantil el desenrotllament del projecte es durà a terme en 2 sessions, cada sessió tindrà una duració efectiva de 1,5 hores. La sessió s’impartirà abans o després de l’esbarjo.
Educació Primària i Secundària el desenrotllament del projecte es durà a terme en 3 sessions, cada sessió tindrà una duració efectiva de 3 hores.
Aportacions de l’Ajuntament
• Personal educador.
• Material didàctic elaborat específicament per al programa.
Material Didàctic
Es disposa de material didàctic de suport al programa. Aquest material està situat a continuació. És convenient que l’alumnat participant dispose d’una còpia en paper de la “Guia didàctica de l’alumnat”. La còpia la realitzarà el centre educatiu havent d’estar disponible a l’inici de l’activitat.
Es disposa de material didàctic per al professorat. Aquest material està situat a continuació. És convenient que el professorat dispose d’aquesta guia per a preparar a l’alumnat i realitzar posteriorment un feedback del programa.
Observacions
- Lloc: A l’aula del centre educatiu.
- Els centres educatius d’educació infantil amb classes de 2 anys han de tindre en compte que este programa no ha sigut adaptat per a esta edat.
Informació
962084283 / 962082146
Qüestionaris d’avaluació
Qüestionari d’avaluació docent https://goo.gl/forms/UKcz6LpawEqlEWs63
Qüestionari d’avaluació alumnat https://goo.gl/forms/fxAoe4PjROj7lKR23
ODS relacionats amb el programa



