Project Description

Experimentant amb la bellesa

VALENTIA, la vida en una ciutat romana

Descripció

La representació gràfica sempre ha format part de la nostra història com una ferramenta de comunicació, l’art reflexa els aspectes socials, culturals i personals del lloc on habitem. Però les produccions artístiques sempre han estat condicionades pel concepte de bellesa.

La present proposta pren com a punt de referència la importància de reflexionar sobre el concepte del bell o lleig, proposant una sèrie de tallers tant individuals com col·lectius on la creativitat és la protagonista, creant una metàfora de la creació de la pròpia identitat.

Objectius

  • Entendre l’art com a mitjà d’expressió no com a un objecte sota valors estètics.
  • Fomentar la creativitat i el pensament divergent.
  • Aprendre recursos i tècniques que puguen ajudar al desenvolupament de l’experiència creadora com a objectiu principal del seu aprenentatge.
  • Valorar el procés de creació com a experiència i no com a resultat.

Requisits per a la seua execució

  • Es requereix per a la seua realització d’una aula que dispose de mitjans audiovisuals (ordinador, projector d’imatge, altaveus, etc.).
  • En la segona sessió, el centre educatiu haurà d’aportar folis reutilitzables, i paper continu per a la tercera sessió. 
  • En la tercera sessió, serà important comptar amb retoladors negres per a cada participant.
  • En finalitzar l’activitat educativa el professorat responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena on-line. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cadascun dels programes recopilats en la web d’educació.

Adreçat a

EI3, EI4, EI5, EP1, EP2, EP3, EP4, EP5, EP6, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4

Calendari i Horari

  • Al llarg de tot el curs escolar.
  • De dilluns a divendres en horari de matins.
  • El desenvolupament del projecte per a Educació Infantil es durà a terme en 2 sessions, i cada sessió tindrà ua duració d’1,5 hores.
  • El desenvolupament del projecte per a Educació Primària es durà a terme en 3 sessions, i cada sessió tindrà una duració de 3 hores.

Aportacions de l’Ajuntament

  • Educador/a i monitors especialitzats.
  • Material didàctic.
  • Mitjans audiovisuals.
  • Difusió.

Material Didàctic

Per a optimitzar el desenvolupament del programa, l’alumnat aportarà material habitual de classe com: ceres, retoladors, tisores, cola, etc. En la tercera sessió, serà important comptar amb retoladors negres per a cada participant.

Es disposa de material didàctic de suport al programa. Aquest material està situat a continuació. És convenient que l’alumnat participant dispose d’una còpia en paper de la “Guia didàctica de l’alumnat”. La còpia la realitzarà el centre educatiu havent d’estar disponible a l’inici de l’activitat.

Es disposa de material didàctic per al professorat. Aquest material està situat a continuació. És convenient que el professorat dispose d’aquesta guia per a preparar a l’alumnat i realitzar posteriorment un feedback del programa.

Observacions

Lloc: A l’aula del centre educatiu.

Informació

962084283 / 962082146

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’avaluació docent     https://goo.gl/forms/UKcz6LpawEqlEWs63

Qüestionari d’avaluació alumnat   https://goo.gl/forms/fxAoe4PjROj7lKR23

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.