Project Description

Documental participatiu – Amb veu propia

Què són les Residències Artístiques?
La Regidoria d’Educació té interés a promoure activitats que involucren a artistes en processos creatius juntament amb col·legis del municipi de València. Per a això, s’implementaran un total de 10 residències artístiques en 10 centres educatius de la ciutat. En cadascuna d’elles el/la creador/a desenvoluparà un projecte artístic personal en cocreació amb l’alumnat d’un grup-classe del centre participant, perquè aquest projecte puga desenvolupar-se, la duració aproximada de cada Residència és de 20 hores efectives de treball amb l’alumnat (els temps i nombre de sessions poden variar en funció de les necessitats del centre educatiu).
Es tractarà de projectes innovadors i arrelats en el territori, que evidencien el caràcter procesual de la creació contemporània i empoderen a l’alumnat i al professorat com a productors/es culturals i no com a “consumidors/es” d’educació o de cultura.

Descripció

Este projecte proposa utilitzar l’audiovisual com una ferramenta per a
desenvolupar components educatius, culturals i artístics a través de la realització
d’un taller de documental experimental participatiu realitzat amb alumnat de
centres educatius de València.

 

El taller de documental participatiu serà un espai per a reflexionar sobre
l’audiovisual en el seu ús com a eina d’expressió personal, experimental, social i
artística, però també per a canalitzar pensaments, idees i sensacions, així com
per a l’exploració emocional.

 

On a més es crearà un espai per a reflexionar sobre el món en el qual viuen, sobre els seus entorns i sobre la necessitat de se persones crítiques a l’hora de utilitzar les tecnologies i els mitjans audiovisuals i de comunicació.

 

D’altra banda, el segon propòsit comsisteix en la preparació, realització i producció de curts documentals experimentals que arrepleguen les idees, vivències i històries. En este sentit, seran els i les pròpies participants les que ideen les particularitats d’estos productes, elaborant-los teòricament, seleccionant aquelles històries que consideren especialment significatives i/o representatives de la seua pròpia experiència vital, i representant-les davant la càmera.

Objectius

  • Generar espais de discussió i reflexió de la memòria col·lectiva, de l’identitat individual i grupal, d’expressió personal en diverses formes.
  • Pensar, mirar i recrear el nostre entorn a través de l’audiovisual com a proposta d’acció social.
  • Desconstruir el sistema de representacions audiovisuals que
    han creat els mitjans de comunicació massius com a reflex de la realitat.
  • Generar missatges audiovisuals alternatius com a matèries a treballar i no com a consum.
  • Analitzar de manera crítica l’informació que els mitjans digitals ens transmeten.

Adreçat a 

CFS, EAI, EP5, EP6, ESO1

Calendari i horari

  • Durant el curs 2024-25.
  • Segon i tercer trimestre.
  • El número, duració i horari de les sessions s’acordarà amb el centre.

Aportacions de l’Ajuntament

Equip humà i tècnic necessari per al correcte funcionament del projecte.

Observacions

Serà recomanable comptar amb un mínim de 2 sessions seguides. És important treballar sempre en la mateixa  aula, perquè només la preparació dels equips tècnics lleva una part important del temps.

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’a valuació docent  :    https://forms.gle/2H7aesAX1ij6wF2ZA

Qüestionari d’avaluación alumnat:  https://forms.gle/UugdYPnECApWFu4s9

Informació

962084283 – 962082146

sccproyectosed@valencia.es

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.