Educació inclusiva i coeducació

Home>Educant en participació i cohesió social>Educació inclusiva i coeducació

Corresponsals juvenils; Som corresponsals!

2021-06-23T14:34:07+02:00

Les i els corresponsals de joventut són alumnat que cursa els seus estudis d’ESO, Batxillerat i CF en col·legis i instituts. La seua funció és la de fer arribar la informació, recursos i serveis (associacionisme, voluntariat, oci, beques…)

Assetjament Escolar I: Prevenció de la violència entre iguals

2024-05-09T08:57:28+02:00

Ens referim a assetjament escolar quan parlem de situacions basades en la “desigualtat” entre l'agressor o agressors i la víctima, en les que les accions es produïxen de manera sistemàtica i prolongada en el temps. Estos actesproduïxen en quielspatixsentimentsd'indefensió i inferioritat.

Assetjament Escolar II: Anàlisis dels nous escenaris

2024-05-09T09:06:01+02:00

Molts casos d'assetjamnet cal contextualitzar-los en l'adolescència, que es caracteritza per la tendència a la impulsivitat i al poc control. Cal tindre en compte que el telèfon mòbil i l'ús massiu de les xarxes socials, tenen per a molts jóvens un comportament compulsiu que se'ls escapa de les mans.

Qui bé et voldrà, riure et farà

2024-06-10T10:05:33+02:00

La majoria d’adolescents no identifica el maltractament i el justifica dins de les creences sobre l’amor romàntic: el valor inusitat de la gelosia, la projecció d’estereotips segons el gènere, la idea que “qui et vol bé et farà plorar”…

Educació afectivosexual i igualtat

2024-06-10T10:17:36+02:00

Estos tallers oferixen una visió positiva de la dimensió sexual humana, que pot ser viscuda en funció de diferents finalitats: reproducció, plaer i comunicació d’afectes i sentiments.

Racisme i el Joc del Poder

2024-07-02T09:02:34+02:00

Per mitjà d'una metodologia participativa treballem amb l'alumnat en relació al racisme i la xenofòbia, a nivell personal i sistèmic.

REALITATS MIGRATÒRIES

2024-07-01T10:45:30+02:00

Realitats migratòries és una activitat que busca aprofundir els coneixements de l'estudiantat partint de testimonis i material documentat, fins a arribar al relat viu, barrejant teoria i pràctica. Es desenvolupa en dues sessions que permeten anar del general als específics.

L’hora del conte

2024-07-02T09:18:22+02:00

El 18 de desembre de 1990, Nacions Unides va proclamar esta data com el Dia Internacional del Migrant. Des de la Xarxa volem treballar la importància de la trobada intercultural i el reconeixement de la diversitat a les aules. Així com posar en valor, l'esforç i treball que es realitza a les escoles en este sentit.

Go to Top