ACTIVITAT FINALITZADA

Descripció

El programa educacció – Espais de suport , pretén oferir una via de possibilitat i oportunitats a la infància i adolescència, dels centres educatius, que s’ha vist més afectada per la situació social i sanitària ocasionada per la pandèmia.

Sorgeix en resposta a la demanda expressada, com a primera necessitat, per part dels centres educatius, i amb la intenció de compensar amb educació i suport sociofamiliar les manques detectades per els/les professionals d’aquests centres. Del treball conjunt amb els/les professionals de l’educació depén el seu bon desenvolupament i un resultat satisfactori per a l’alumnat.

El programa posa a la disposició dels centres educatius de la ciutat i de les famílies:

  • 19 espais de suport educatiu per a Primària
  • 9 espais de suport educatiu per a Secundària, CF de Grau Mitjà i FP Bàsica

Aquests espais estaran atesos per educadors/es socials i cada espai atendrà 4 grups de 10-12 alumnes organitzats per edats.

A més, situats en 4 centres educatius, s’ofereixen 8 espais dirigits a alumnat de Batxiller/CFGS atesos per professionals especialistes dels àmbits científic, humanístic i d’idiomes. En aquests espais hi haurà dues modalitats d’atenció:

  • modalitat de grup fix com en primària i secundària;
  • i, modalitat amb cita prèvia, per a atendre dubtes puntuals o suport en matèries concretes.

S’habilitarà una aplicació per a facilitar l’accés per cita prèvia.


“Dóna’m un punt de suport i mouré EL MEU món”


Objectius

La finalitat última del programa és compensar les situacions de desigualtat i desfasament acadèmic provocades per la situació social de Pandèmia en el curs 2019-20.

Per aquest motiu ens plantegem:

  • Detectar els casos que requereixen intervenció per a compensar la seua situació actual.
  • Elaborar un mapa de necessitats educatives provocades per la pandèmia que determine la prioritat d’intervenció.
  • Dur a terme una intervenció socioeducativa, amb un abast d’acord amb la població diana estimada pel programa, amb l’alumnat de la ciutat afectat per la pandèmia.
  • Desenvolupar transversalment una educació que promoga la igualtat, la participació i el bon tracte.
  • Oferir suport en la gestió de recursos a les famílies en les quals es detecte un context social desfavorable.
  • Derivar a recursos de continuïtat a els/les xiquets/xiquetes o adolescents que es detecten en situació social desfavorida per a mantindre l’atenció i intervenció una vegada finalitzat el programa.
  • Facilitar accés a recursos d’oci i temps lliure municipals o d’entitats per al període estival de 2021 a els/les xiquets/as que ho precisen.
  • Treballar conjuntament amb altres programes municipals per a aconseguir sinergies en bé d’els/les xiquets/es i adolescents participants.

Requisits de participació dels centres educatius

  • Requisits per a adscriure’s al Programa:
    • Participar en la detecció de necessitats emplenant un formulari o fitxa de cada alumne/al fet que precisa ajuda. Aquest formulari se’ls facilitarà.
    • Per a facilitar-nos aquestes dades hauran de tindre el consentiment de la família per al tractament de dades. Es facilitarà una fitxa senzilla per a cedir les dades de contacte al programa. En el moment que els els/les xiquets/as o adolescents hagen d’accedir definitivament al programa, ja amb els/les professionals d’aquest, se signarà el consentiment de tractament de dades/imatge, etc.
    • No han de comptar en el seu centre escolar amb un suport acadèmic o reforç escolar proporcionat per un altre programa o entitat socioeducativa de la ciutat.
    • El centre educatiu ha d’estar disposat a complir amb els requisits de col·laboració amb el programa.
  • Requisits de col·laboració si un centre és seleccionat:
    • Signar un acord de col·laboració i estar disposat a coordinar-se amb els/les professionals del programa.
    • Cessió d’espais i accés a wifi i fotocopiadora (el paper seria a càrrec del programa i fins i tot algun tòner si fóra necessari.)(1)
    • Designar com a mínim una persona de referència que estiga en contacte i comunicació amb els/les professionals del programa.
    • Participar activament en l’avaluació del programa.

Adreçat a

EP1, EP2, EP3, EP4, EP5, EP6, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4, FPB, BC1, BC2, CFS


Calendari i Horari

  • Detecció de necessitats i inscripció al Programa: desembre de 2020 i gener de 2021
  • Formació del personal educador del programa: gener de 2021
  • Atenció directa, Espais de suport: De febrer a juny de 2021
  • Avaluació del Programa: juliol de 2021

L’horari de l’atenció directa en Espais de Suport:

  • L’atenció serà de dilluns a dijous 2 hores cada dia.
  • L’alumnat tindrà una atenció setmanal de 2 hores en dies alterns: dilluns i dimecres, o bé dimarts i dijous.
  • Encara que la majoria d’elaboració de materials i de còpies es durà a terme en l’entitat, puntualment en el dia a dia poden sorgir necessitats puntuals de còpia.
  • L’horari dependrà de cada Espai de Suport d’acord amb els horaris dels    centres educatius i de si es tracta d’Espais de Primària o d’ESO.
  • Pot ser de 3 a 5, de 4 a 6 o de 5 a 7 de la vesprada, per exemple.
  • En cada Espai, setmanalment s’atindrà 4 grups.

L’atenció a Cicles Formatius de Grau Superior i Batxiller comptarà amb un horari, en la primera hora, de grups fixos (a la manera de primària i secundària) i, un horari, en la 2na hora d’atenció directa, de cita prèvia, per a l’atenció puntual, l’ajuda en matèries concretes, o bé moments puntuals de dubtes.


Aportacions de l’Ajuntament

  • Personal educador
  • Material fungible necessari per al programa: folis, consumibles, material escolar en general.
  • Mediació, en el contacte i cessió d’espais, amb els centres educatius

Observacions

  • Aquest programa sorgeix en resposta a l’anàlisi duta a terme pels propis centres educatius i per tant és imprescindible la col·laboració de tots els centres en la primera fase per al bon desenvolupament del programa i la detecció real de necessitats a la ciutat.
  • La coordinació i el seguiment de l’alumnat  amb els centres seran continuats.
  • El programa posarà al servei de les famílies que el requerisquen assessorament en la gestió de recursos.
  • Els espais de desenvolupament de l’atenció educativa seran els centres seleccionats, o bé, espais d’altres centres pròxims, amb la finalitat d’unificar recursos.

Informació

Associació Socioeducativa Escolàpia (Assoc. set-ESC)
Tel.: 960262313


ODS relacionats amb el programa