Project Description

La teua història, de cinema!

Descripció

En una societat com l’actual, amb un marcat component audiovisual i on la nostra joventut és consumidora principal d’aquestes imatges; des del present programa ens marquem com a objectiu contribuir a l’alfabetització visual de l’alumnat que passarà de ser consumidor a generador de contingut audiovisual.
Utilitzant el cinema com a eina, i les històries de les xiquetes i xiquets que participen al taller com a temàtica, ens endinsarem en el màgic món de crear relats.

El “Seté art” és l’apel·latiu pel qual Riccioto Canudo va designar a la cinematografia en la seua obra “Manifest de les Set Arts” fa més de cent anys.
A través d’un recorregut històric de les antigues tècniques d’animació d’imatges, el Folioscopi i el Taumàtrop, ens acostarem al principi de la persistència de les impressions retinianes, imperfecció visual que provoca que la imatge es grave en la retina durant una dècima de segon abans de desaparéixer per complet.
Ens aproximarem a la tècnica del “stop motion” i utilitzarem el brainstorming com a recurs per a generar un guió amb el qual podrem contar la nostra història.

  • Primera sessió: Ens endinsarem al món de l’animació a través del Folioscopi.
  • Segona sessió: Continuarem treballant amb les antigues tècniques d’animació d’imatges, apropant-nos en aquesta ocasió a la”Meravella giratòria” o Taumàtrop per comprendre el principi de la persistència de la visió.
  • Començarem a treballar el brainstorming, tècnica grupal en què es generen idees creatives per poder explicar la nostra història.
  • Tercera sessió: A partir de la pluja d’idees generades de forma col·laborativa a la segona sessió, iniciarem el nostre propi guió i… Shhh… Silenci, es roda!
  • Quarta sessió: Aquesta sessió es realitzarà únicament als nivells educatius ESO1, ESO2, ESO3 i ESO4. Hi introduirem les noves tecnologies de telefonia mòbil com una eina versàtil capaç de facilitar-nos el muntatge de les nostres històries de cinema.

Objectius

  • Contribuir a l’alfabetització visual de l’alumnat.
  •  Incentivar la creativitat i potenciar-ne l’expressió artística.
  •  Desenvolupar el sistema cognitiu a través de l’art.
  •  Fomentar el treball en equip.
  •  Sensibilitzar i ampliar coneixements sobre el cinema.
  •  Conscienciar sobre el patrimoni sociocultural de la cinematografia Valenciana.

Adreçat a

EP5, EP6, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4

Requisits per a la seua execució

  • El centre educatiu aportarà 5 paquets de plastilina de 150 grams per cada grup d’alumnes que participi al programa.
  • Es requereix una aula que disposi de mitjans audiovisuals (ordinador, projector d’imatge, altaveus, etc.).
  • Als nivells educatius ESO1, ESO2, ESO3 i ESO4 l’alumnat participant al programa necessitarà accés als seus dispositius de telefonia mòbil.
  • A la finalització de l’activitat educativa la/el docent responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena on-line. Els enllaços per emplenar-los es troben al final de cadascun dels programes recollits a la pàgina web d’educació.

Calendari i horari

  • Al llarg de tot el curs escolar.
  • De dilluns a divendres en horari de matins.
  • Als nivells educatius de Primària el desenvolupament del projecte es durà a terme en 3 sessions, cada sessió tindrà una durada efectiva de 1’5 hores.
  • Als nivells educatius de Secundària el desenvolupament del projecte es durà a terme en 4 sessions. Cada sessió tindrà una durada efectiva de 2 hores.

Aportacions de l’Ajuntament

  • Personal educador
  • Material didàctic.
  • Mitjans audiovisuals.
  • Difusió.

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari avaluació docent       https://forms.gle/FnCUNhjEdBUycePo6

Qüestionari avaluació alumnat    https://forms.gle/rNxtfYs5VtvZTjAHA

Informació

962084283 – 962082146

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.