
Títol: “Ajuda per a l’alumnat que el sistema educatiu ignora”
Duració 11’53”
Idioma: Anglés, subtitulat en espanyol
Autor: Victor Rios
Lloc: els EUA
Data: 2016
Recomanada: 1r, 2n i 3r d’ESO / 4t d’ESO
Sinopsi:
Definir a l’alumnat pel que aporta, no pel que li falta, especialment els qui tenen una escolaritat difícil, és el que afirma l’educador Víctor Ríos. Entretix la seua història personal de perseverança com un jove vulnerable del centre de la seua ciutat, amb la identificació de tres estratègies senzilles per a canviar les actituds en el personal docent, fent una crida al professorat perquè veja a l’alumnat “en risc” com a persones que prometen, plenes de resiliència, caràcter i valor.
Preguntes per a iniciar el debat:
- Va tindre Víctor Ríos una infància i adolescència fàcil?
- Conta la teua història de vida, tant si penses que ha sigut fàcil com si ha sigut difícil
- Què opines sobre les estratègies que planteja Vïctor?
- Segons la teua opinió, quins són els principals problemes als quals s’enfronten aquest tipus d’alumnat?
- Penses que des de l’escola s’ofereixen els recursos i l’ajuda necessària per a aquest alumnat?
- Segons la teua opinió, Quin tipus de suport és necessari per a aquesta mena d’alumnat?
Enllaç:
Ajuda per els/les xiquets/es que el sistema educatiu ignora