Project Description

NOTÍCIES FALSES. SAPS COM IDENTIFICAR-LES?

Descripció

En estos tallers es pretén ajudar l’alumnat a detectar, identificar i frenar les notícies falses, es tracta que s’entenga la importància de valorar la informació que rep d’una forma crítica i documentada: és certa o no una informació? com identificar una notícia falsa?

Els menors reben, busquen i comparteixen informació en Internet, a vegades sense reflexionar prou. Per Internet circulen molts continguts que no són certs i poden generar dubtes, desinformació i fins i tot alarma social. Les notícies falses són cada vegada més habituals, sempre han existit, només que ara a través d’Internet es difonen molt més ràpid, arribant a més persones, i això afecta de manera directa a xiquets, xiquetes i adolescents a través dels seus perfils de xarxes socials, xats, vídeos… en definitiva, a través dels seus canals preferits per a rebre informació.

Objectius

  • Alertar de la gran quantitat de notícies falses que circulen
  • Sensibilitzar en matèria de notícies falses i faules
  • Generar eines per a identificar notícies falses
  • Conscienciar en la importància de no ser col·laboradors de la difusió de les notícies falses.

Adreçat a

ESO1, ESO2, ESO3, ESO4, F.P.B

Calendari i horari

  • Al llarg del curs escolar
  • En horari de matins
  • Duració estimada de l’activitat: de 1 h. a 1 h. 30 min.

Aportacions de l’Ajuntament

  • Instal.lacions
  • Difusió

Observacions

  • Es realitzarà per personal d’AVACU (Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris) en les aules del Centre de Recursos i Formació de Consum de l’Ajuntament de València, situat al C/ Alcalde Gisbert Rico, 18 acc. de València o en els propis centres.
  • Un Grup-Aula.

Informació

963942977 – 627476678

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.Logotipo de la Regidoria de Educación.