Project Description

DesenvolupART. Crea i transforma el teu barri

VALENTIA, la vida en una ciutat romana

Descripció

Este programa planteja la necessitat de crear una reflexió sobre l’entorn on habiten els i les menors acostant-se a l’estudi i comprensió dels seus propis barris, prenent consciència de les estructures urbanístiques, els elements que els formen, els servicis dels  quals disposen i si estan o no adaptats a les seues pròpies necessitats.

A través d’una introducció a la investigació-acció i mitjançant la creació artística, s’establirà una reflexió del propi barri prenent consciència del mateix i podent canviar o transformar aquelles coses que consideren necessàries per a elaborar un espai propi afí a les seues necessitats. Esta reflexió es realitzarà a través de la creació artística, elaborant un nou espai en forma de maqueta on es plasmen les seues propostes.

El desenrotllament del projecte es durà a terme en 3 sessions:

  • Primera sessió: es convertiran en investigadors/es, explorant i identificant a través d’un mapa del barri, els llocs i recorreguts coneguts. Els alumnes faran un treball en el qual plasmaran una primera aproximació de com els agradaria que fora el seu barri.
  • Segona sessió: coneixerem l’obra arquitectònica de Hundertwasser. Servirá per a prendre consciència del lloc què habitem i dels possibles canvis que podem aportar per a la millora en el nostre barri. Els alumnes faran un treball en el qual plasmaràn els canvis que proposen per al seu barri, també decidiran per grups que edifici representaràn en 3D la tercera sessió.
  • Tercera sessió: Per grups, crearan una maqueta amb els edificis o servicis que consideren necessaris per a la millora del seu barri.

Objectius

  • Afavoreix el treball en equip.
  • Fomentar la presa de decisions, exercitant la resolució de problemes.
  • Potenciar la creativitat.
  • Fer consciència i reflexionar sobre les seues pròpies necessitats, en relació a l’espai que habitem.
  • Posar en pràctica el concepte d’investigació-acció com a persones actives en la millora del seu entorn.

Requisits per a la seua execució

Per a totes les sessions

El centre educatiu haurà de comptar amb:

  • Aula amb taules i cadires
  • Pantalla o Ordinador i projector d’imatges
  • Connexió a Internet
  • Pissarra
  • Fotocopiadora o impressora
  • Folis A4 i A3

-Els alumnes hauran d’aportar:

  • llapis de grafit, goma, maquineta, tisores i cola.
  • llapis de colors o retoladors de colors i/o ceres tipus Manley.

Per a la tercera sessió:

  • cartons i caixes netes de diverses grandàries i formes. Per exemple: oueres, caixes de cereals, d’infusions, rotllos de papel higiènic i/o paper de cuina, etc.

En sol·licitar esta activitat està autoritzant a cedir el treball final (Producte audiovisual generat) a l’Ajuntament de València per a la seua difusió.

En finalitzar l’activitat educativa el professorat responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaren el qüestionari d’avaluació de qualitat. Este qüestionari s’emplena en línia. Els enllaços per al seu accés es troben al final de cada un dels programes recopilats en la web d’educació.

Adreçat a

EP1, EP2, EP3, EP4, EP5, EP6

Calendari i horari

  • Al llarg de tot el curs escolar.
  • De dilluns a divendres en horari de matins de 9.00h a 12.30h.
  • Desenrotllament del programa en tres sessions.
  • La sessió tindrà una duració efectiva de 3 hores.

Aportacions de l’Ajuntament

• Personal educador.
• Material didàctic elaborat específicament per al programa.
• Material fungible i no fungible necessari.

Material didàctic

Es disposa de material didàctic de suport al programa. Aquest material està situat a continuació. És convenient que l’alumnat participant dispose d’una còpia en paper de la “Guia didàctica de l’alumnat”. La còpia la realitzarà el centre educatiu havent d’estar disponible a l’inici de l’activitat.

Es disposa de material didàctic per al professorat. Aquest material està situat a continuació. És convenient que el professorat dispose d’aquesta guia per a preparar a l’alumnat i realitzar posteriorment un feedback del programa.

Observacions

  • Lloc: A l’aula del centre educatiu.
  • És fonamental que les/els tutors/es recorden als alumnes que han d’aportar el material sol·licitat per a la tercera sessió, des de la primera sessió. Si els alumnes no aporten este material no es podrà realitzar la tercera sessió.
  • En finalitzar l’activitat educativa el professorat responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena en línia. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cadascun dels programes recopilats en la web d’educació.

Informació

962084283 / 962082146

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’avaluació docent      https://goo.gl/forms/M88aMWNDCf8lhZxC3

Qüestionari d’avaluació alumnat    https://goo.gl/forms/apr4NjO10qGg1xld2

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.