Project Description

Coneix els teus drets

Conoce tus derechos como consumidor

Descripció

Amb este taller es pretén que els participants coneguen la legislació actual en matèria de consum referida a la defensa dels drets dels consumidors i aspectes pràctics com: tramitar una reclamació, què són les fulles de reclamacions, les diferents vies per a resoldre un conflicte de consum… així com sensibilitzar sobre la importància de la seua participació activa en la defensa d’estos drets.

Què són les fulles de reclamacions? com i on es tramiten? quin és el termini de garantia d’un producte? tinc dret a retornar un producte? … són alguns dels temes pràctics que es tracten en el taller.

Objectius

  • Conéixer els drets que ens assistixen com a consumidors i consumidores i ser conscients de les nostres obligacions.
  • Aprendre a detectar com sorgix un conflicte de consum i saber quin comportament seguir per a evitar-ho.
  • Conéixer el procediment per a omplir un full de reclamacions.
  • Conéixer el funcionament del Sistema Arbitral de Consum.

Adreçat a

BC1, BC2, CFS, F.P.B, FPA, UP

Calendari i Horari

-Al llarg del curs escolar 2025 – 2026
-En horari de matins
-Duració estimada de l’activitat: de 1 h. a 1 h. 30 min.

Aportacions de l’Ajuntament.

  • Instal·lacions.

Observacions

  • Es realitzarà per personal d’Avacu (Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris) en les aules del Centre de Recursos i Formació de Consum de l’Ajuntament de València, situat al C/ Alcalde Gisbert Rico, 18 acc. de València, o en el propi centre educatiu.
  • Un Grup-Aula.

ODS relacionats amb el programa

Logotipo Centre de recursos i formació de Consum ValènciaLogotipo Centre de recursos i formació de Consum València