ACTIVITAT FINALITZADA

Descripció

Els jocs de taula són un potencial educatiu. Juguem per diversió i per pur plaer, però quan juguem també aprenem i socialitzem. El joc com a acte lúdic en l’etapa infantil es transforma en un motor fonamental per al desenvolupament.
Posseïx molts beneficis des de la millora de la motricitat fina (agafar algun objecte) a una cosa tan complexa d’iniciar com és el pensament lateral, el que busca solucions als problemes que no seguixen les pautes lògiques.

Els jocs els permetran establir metes, negociar, prendre decisions, planificar, organitzar. L’alumnat que juga esdevé més sensible, amb major capacitat crítica i d’anàlisi ja que cada vegada que jugue a un nou joc haurà d’adaptar-se a un context diferent i amb unes regles diferents.


Objectius

• Utilitzar els jocs de taula com a recurs per a fer més lúdic el procés d’ensenyament-aprenentatge
• Desenvolupar d’una manera més lúdica i creativa les habilitats lingüístiques o l’aprendre a aprendre.
• Preparar  l’alumnat perquè tinga una identitat flexible i capacitat emocional que s’ajuste al constant canvi social.
• Millorar l’autoestima i la confiança en els companys i companyes


Dirigit a

EP1, EP2, EP3, EP4, EP5, EP6


Calendari i horari

• Al llarg del curs escolar
• De dilluns a divendres en horari de vesprada
• Duració de taller de 90’ a 2 hores segons el nivell educatiu


Aportacions de l’Ajuntament

• Persones titulades en Psicologia, Pedagogia, Magisteri, Monitor/a d’oci i temps lliure


Observacions

• Lloc de realització: Biblioteca Roís de Corella i Biblioteca María Moliner
• Grups reduïts – aforament COVID-19
• El centre disposarà de jocs de taula


Informació

Servici d’Acció Cultural – Secció Biblioteques-Activitats
962084579
jscbibliotecas2@valencia.es