Project Description

Recorregut urbà amb perspectiva de gènere: una mirada des de la història

Recorregut urbà amb perspectiva de gènere

Foto: Sidharth Bhatia

Descripció

El programa s’enfoca des d’una perspectiva de gènere, i va molt més enllà de la tradicional dicotomia home/dona o masculí/femení. A través d’un recorregut per espais emblemàtics de València es replanteja la mirada sobre ells des d’una visió en la qual es pren en consideració el paper de la dona al llarg de la història de la ciutat. En diferents parades es relaten aspectes relacionats amb històries, anècdotes, personatges, etc., vinculats a la vida de les dones.

Aquest programa consta de dues sessions:

  • En la primera, de 2 hores de duració, que se celebra a l’aula, es debatrà sobre conceptes clau que els ajudaran a establir les bases per a futures reflexions.

Tant el programa de gènere “Recorregut urbà amb perspectiva de gènere: una mirada des de la història” com el de “Recorregut urbà amb perspectiva de gènere: ulleres habitades per a passejar pel meu barri” tenen coincident la segona sessió, encara que la primera varia en duració i en el treball de camp.

  • La segona sessió consistirà en un recorregut per la ciutat en el qual es posarà en pràctica tots aquells conceptes debatuts durant la sessió anterior.

Objectius

  • Reflexionar d’una forma àmplia, lliure i significativa sobre els diferents conceptes, símbols, rols, espais, discursos i altres aspectes vinculats a les interpretacions de gènere.
  • Aprendre a entendre els diferents discursos de gènere que operen en el nostre entorn.
  • Conéixer les diferents lluites i accions que centenars de col·lectius han dut a terme a la nostra ciutat i posar-los en relació amb uns altres a escala global.
  • Entendre el nostre cos i reinterpretar-ho com a espai de lluita, reivindicació i canvi, així com posar en pràctica aquest coneixement.

Requisits per a la seua execució

  • La segona sessió és un recorregut per la ciutat de València, sent imprescindible l’autorització paterna/materna, tutor/a legal,  de l’alumnat.
  • En cap moment de la celebració de l’activitat, el personal educador ha de quedar-se amb l’alumnat sense el suport de l’equip docent del centre.
  • A la finalització de cada programa la/el docent responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena on-line. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cadascun dels programes recollits en la pàgina de web d’educació.

Adreçat a

BC1, BC2, CEE, CFS, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4

Calendari i horari

  • Les dues sessions es desenvoluparan de dimarts a divendres, durant el període escolar.
  • La primera sessió a l’aula té una durada de 2 hores.
  • La visita guiada s’iniciarà a les 9:50 a les Torres de Quart.

Aportacions de l’Ajuntament

  • Educador/a

Informació

962084283 – 962082416

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’avaluació docent      https://goo.gl/forms/t6N2sKQlN1t4oRpj2

Qüestionari d’avaluació alumnat   https://goo.gl/forms/lcMVWh8jhBIipuPc2

ODS relacionats amb el programa

logo Educación, logo Ayuntamiento de Valencia y logo PAM