>>>Recorregut urbà amb perspectiva de gènere: ulleres morades per a passejar el meu barri
Recorregut urbà amb perspectiva de gènere: ulleres morades per a passejar el meu barri 2018-09-04T14:17:03+00:00

Project Description

Recorregut urbà amb perspectiva de gènere: ulleres morades per a passejar el meu barri

Recorregut urbà amb perspectiva de gènere

Descripció

El programa s’enfoca des d’una perspectiva de gènere, i trascendeix la tradicional dicotomia home/dona o masculí/femení. Actualment són moltes, tantes com a persones, les interpretacions i les perspectives que es poden donar en aquest sentit, d’ací la necessitat d’anar més enllà i plantejar aquesta activitat d’una forma més completa, perquè els/les participants puguen reflexionar d’una forma àmplia, entenent problemàtiques, símbols i interpretacions que traspassen la mera separació binària.

L’activitat es planteja en dues jornades de treball diferenciades:

  • En la primera sessió plantejarem una activitat en l’aula en la qual treballarem els conceptes clau a partir de la següent pregunta: en la nostra societat actual, existeix una igualtat real entre les persones de diferent sexe? Aquesta reflexió i el maneig de conceptes clau els ajudarà a asseure les bases per a les següents activitats. Després d’aquest treball, la sessió consistirà en una eixida a llocs concrets de la ciutat – mercats, zones comercials, etc., del barri- per a realitzar una observació guiada que ens permet detectar si hi ha o no diferència de rols depenent del sexe de la persona. La sessió finalitzarà amb una reflexió conclusiva feta en comú i una tasca per a una segona sessió.
  • La segona sessió consistirà en una dinàmica en l’aula en la qual l’alumnat haurà de portar un llistat de problemes en qüestió de gènere que detecten en la ciutat. Se sotmetran a votació per a extraure els 5 més significatius. A través d’una dinàmica de grups, hauran de plantejar solucions i entre tota la classe es triaran les millors. Aquestes solucions acordades de forma participativa i oberta s’arreplegaran en un document que es farà arribar a la Regidoria del ram.

Objectius

  • Reflexionar d’una forma àmplia, lliure i significativa sobre els diferents conceptes, símbols, rols, espais, discursos i altres aspectes vinculats a les interpretacions de gènere.
  • Aprendre a entendre els diferents discursos de gènere que operen en el nostre entorn.
  • Conéixer les diferents lluites i accions que centenars de col·lectius han dut a terme a la nostra ciutat i posar-los en relació amb uns altres a escala global.
  • Entendre el nostre cos i reinterpretar-lo com a espai de lluita, reivindicació i canvi, així com posar en pràctica aquest coneixement.
  • Comprendre i exercir la democràcia participativa per a solucionar problemes reals en l’entorn immediat de l’alumnat

Adreçat a

BC1, BC2, CEE, CFS, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4

Calendari i horari

Les dues sessions es desenvoluparan de dimarts a divendres, durant el període escolar:

  • La primera sessió s’iniciarà a les 9:00 en l’aula i durarà fins a les 13h, amb un descans per a l’esmorzar.
  • La segona sessió es realitzarà en l’aula i tindrà una durada de 1h.

Aportacions de l’Ajuntament

  • Educador/a
  • Material didàctic que acompanya a l’activitat i que serà facilitat per les i els instructors/es durant la primera sessió en l’aula del Centre, perquè puga reproduir-ho i lliurar-ho a l’alumnat participant.

Informació

962084283 – 962082416

logo Educación, logo Ayuntamiento de Valencia y logo PAM