Project Description

Història de la nostra ciutat a través dels seus barris i carrers: Grau i Cabanyal-Canyamelar

(SAFARI FOTOGRÀFIC)

  • En aquest programa es visiten espais no adaptats a persones amb mobilitat reduïda (patrimoni historicoartístic).
  • En aquest programa es visiten espais patrimonials que tenen un horari i aforaments concrets i que poden variar.
  • Per a més informació consultar l’accessibilitat de cada edifici en la pàgina web de l’Ajuntament de València.
Història de la nostra ciutat a través dels seus barris i carrers: Grau i Cabanyal-Canyamelar

Foto: Joan Banjo

Descripció

El programa busca captar l’essència, l’ànima del barri treballat, en aquest cas Poblats Marítims, a través d’activitats que conduïsquen a conéixer i valorar els espais i activitats que el defineixen i li donen personalitat.

Aquesta activitat es desenvoluparà en dues sessions:

Hi haurà una primera sessió que es realitzarà a l’aula del centre per a tindre una primera aproximació als conceptes que es treballen durant la ruta de la segona sessió.

La segona sessió consistirà en la realització d’un safari fotogràfic pel barri, utilitzant dispositius de captació d’imatges (càmera fotogràfica, telèfon mòbil amb càmera de fotos, etc.), que serà introduït per una xicoteta explicació dels orígens històrics de l’espai i de les activitats tradicionals que allí es desenvolupen. Després d’aquesta explicació, realitzarem una ruta pels llocs més emblemàtics: Port i Drassanes, platja, fàbrica de gel,  Marina Auxiliant, Avinguda del Mediterrani, Església del Rosari i Mercat del Cabanyal.

Dins d’aquest passeig, realitzarem també una parada en el Museu de Setmana Santa Marinera per a poder descobrir i conèixer els elements d’aquesta festivitat i la importància social que té en el barri.

El material generat per l’alumnat en el recorregut comentat s’haurà de remetre a la Secció de Projectes Educatius de l’Ajuntament de València al mail sccproyectosed@valencia.es. Aquest serà un treball realitzat en conjunt des de classe, després del passeig, per a poder comentar el captat i participar, juntament amb altres centres que gaudeixin d’aquest passeig, de la visió que té l’alumnat de València dels seus barris, el qual es transmetrà en la RRSS pròpies de l’Ajuntament.

Objectius

  • Donar a conèixer diferents barris de la ciutat de València que han format part de la història de la mateixa i són responsables del seu desenvolupament econòmic.
  • Posar en valor oficis ja desapareguts com és la pesca d’arrossegament (pesca dels bous).
  • Conèixer i entendre la personalitat de diferents barris de la ciutat.
  • Recordar personatges que van viure i van treballar en els seus carrers (Sorolla, Blasco-Ibáñez…).
  • Fomentar l’amor pel patrimoni i l’expressió artística.
  • Conèixer festes tradicionals i d’importància en el barri com és la Setmana Santa Marinera.
  • Descobrir els elements que incorpora la Setmana Santa Marinera i el factor sociològic d’aquesta festivitat en el barri.

Requisits per a la seua execució

  • Cada participant haurà de portar un dispositiu de captació d’imatges (càmera fotogràfica, mòbil amb càmera de fotos, etc.) que solament pot ser utilitzat durant la realització del Safari fotogràfic.
  • A la finalització de cada programa la/el docent responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena on-line. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cadascun dels programes recollits en la pàgina de web d’educació.

Adreçat a

BC1, BC2, CEE (Adults), CFS, EP5, EP6, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4, UP

Calendari i horari

  • Es realitzarà durant tot el curs escolar de dimarts a divendres.
  • Primera sessió: Tindrà una duració de 2 hores. (A l’Aula).
  • Segona sessió:
    • Tindrà una durada aproximada de tres hores i mitja, inclós un descans per a l’esmorzar. (De 9:45 a 13:15 hores).
    • El punt de trobada serà en l’Edifici del Rellotge del port de València.

Aportacions de l’Ajuntament

Educador/a

Material Didàctic

Es disposa de material didàctic de suport al programa. Aquest material està situat a continuació. És convenient que l’alumnat participant dispose d’una còpia en paper de la “Guia didàctica de l’alumnat”. La còpia la realitzarà el centre educatiu havent d’estar disponible a l’inici de l’activitat.

 
Es disposa de material didàctic per al professorat. Aquest material està situat a continuació. És convenient que el professorat dispose d’aquesta guia per a preparar a l’alumnat i realitzar posteriorment un feedback del programa.

Observacions

El cost del desplaçament (autobús) és a càrrec del centre educatiu.

Informació

962084283 – 962082416

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’avaluació docent      https://goo.gl/forms/zpG754WeYPn8PCWI2

Qüestionari d’avaluació alumnat   https://goo.gl/forms/MvJzfIiBf9IzXkz23

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.