>>El Llindar i la Pell
El Llindar i la Pell 2018-09-04T10:58:17+00:00

Project Description

Residències Artístiques

La Regidoria d’Educació té interès a promoure activitats que involucren a artistes en processos creatius juntament amb col·legis del municipi de València. Per a açò, s’implementaran un total de 9 residències artístiques en 9 centres educatius de la ciutat. En cadascuna d’elles el/la creador/a desenvoluparà un projecte artístic personal en col·laboració amb l’alumnat participant. Es tractarà de projectes innovadors i arrelats en el territori, que evidencien el caràcter processual de la creació contemporània i apoderen l’alumnat i el professorat com a productors/es culturals i no com a “consumidors/es” d’educació o de cultura.

El Llindar i la Pell

Artista resident: NOVA LUX ENSEMBLE S.L.U. (Anna Pellicer i Miguel Romero)

El Llindar i la Pell, planteja una residència d’investigació i creació col·lectiva en dansa, amb la que indagar sobre allò que entenem i incorporem com a límit o frontera tant física com simbòlica, i els seus efectes i implicacions en la forma de conviure i estar al món. Mitjançant una sèrie de tasques físiques i emprant la metàfora i l’acció creadora des d’una perspectiva experimental i relacional, explorarem el llindar, que és on es creuen el que és propi i alié, el semblant i distint i indagarem entorn d’aquestes qüestions, que en lloc de crear conflictes, poden convertir-se en el material perfecte per a explorar i generar discursos.

Prenent la dansa com a llenguatge, es pretén crear un altre ordre de les coses, per travessar fronteres que permeten atribuir un sentit propi al món que ens rodeja. Creant una peça única que serà mostrada al públic al final de tot el procés creatiu.

Objectius

  • Reflexionar entorn d’allò que, entenem com a límit o frontera, siguen aquestes físiques, personals, simbòliques, polítiques o socials.
  • Donar visibilitat a les vivències de la joventut entorn d’aquestes qüestions, com a material de reflexió.
  • Generar nous modes de moure’ns, pensar-nos, sentir-nos i imaginar-nos.
  • Transformar estereotips i afavorir la pluralitat d’interpretacions i de formes de ser i estar en el món.
  • Estimular a la comunitat educativa i als agents culturals a incloure processos artístics en dansa dins del projecte curricular.
  • Crear un discurs en dansa entorn dels conceptes de límit i frontera que serà mostrat al públic a la fi del procés creatiu.

Adreçat a

BC1, BC2, ESO2, ESO3, ESO4

Calendari i horari

  • Segon trimestre.
  • Aproximadament, entre 15 i 20 sessions de treball amb el grup-classe, d’1 a 2 hores setmanals. Horari a pactar amb el centre educatiu.

Aportacions de l’Ajuntament

Material de suport necessari per al correcte desenvolupament del procés creatiu.

Observacions

La residència artística es realitzarà en el centre educatiu, el qual deurà posar a disposició:

  • Aula gran i diàfana (gimnàs, teatre, etc) preferiblement, amb sòl apte per a dansa (parquet, linòleum).
  • Calefacció i /o ventilació.
  • Valorem que l’espai puga preservar certa intimitat que permeta el bon desenvolupament del treball.
  • Equip de música USB/Eixida RCA amb qualitat i potència sonora.

Informació

962084283 – 962084284

Per a més informació sobre l’artista

https://www.facebook.com/lapaulatina/

Logotipo de la Regidoria de Educación.