Project Description

Coneix València Passejant

  • En aquest programa es visiten espais no adaptats a persones amb mobilitat reduïda (patrimoni historicoartístic).
  • En aquest programa es visiten espais patrimonials que tenen un horari i aforaments concrets i que poden variar.
  • Per a més informació consultar l’accessibilitat de cada edifici en la pàgina web de l’Ajuntament de València.
Coneix València Passejant

Foto: Diego Delso

Descripció

València requereix ser coneguda pas a pas i gaudir de la seua llarga història. Des de la colònia fundada pels romans l’any 138 a. de C. fins a l’actualitat, és evident el desenvolupament d’una ciutat marcada per períodes d’auge i declivi econòmic, arquitectònic, demogràfic, etc.

El programa s’inicia en les Torres de Serrans i després visitarem el Palau dels Català de Valeriola, l’exterior de les Corts Valencianes (Palau de Benicarló), la plaça de la Verge, l’exterior de la Catedral, la plaça de la Reina i la Llotja.

L’activitat permet, no solament  una presa de contacte amb alguns dels monuments més rellevants de l’important patrimoni artístic-cultural que perduren en la ciutat, sinó de l’ús a través del temps dels espais que ho conformen. El programa educatiu suposa una aproximació a la història, l’art i el traçat urbanístic de València, ressaltant el període en que la ciutat era una de les més importants de tota la Mediterrània.

Objectius

  • Conèixer la història de la nostra ciutat.
  • Aprendre història, de forma vivencial.
  • Descobrir la urbanística de València en altres èpoques i la seua incidència en la València actual.
  • Valorar el nostre patrimoni històric-artístic.

Requisits per a la seua execució

  • Aquest programa pot ser sol·licitat que es realitze en valencià, espanyol o anglés. L’alumnat ha de disposar d’un nivell suficient per a seguir tota l’activitat en l’idioma triat, especialment  en el cas que l’idioma sol·licitat per a la seua execució siga la llengua anglesa.
  • A la finalització de cada programa la/el docent responsable del grup, així com l’alumnat participant, emplenaran el qüestionari d’avaluació de qualitat. Aquest qüestionari s’emplena on-line. Els enllaços per al seu emplenament es troben al final de cadascun dels programes recollits en la pàgina de web d’educació.

Adreçat a

BC1, BC2, CFS, EP4, EP5, EP6, ESO1, ESO2, ESO3, ESO4, UP

Calendari i Horari

  • L’itinerari es realitzarà de dilluns a divendres, al llarg del curs escolar.
  • Té una duració aproximada de tres hores i mitja, inclós un descans per a l’esmorzar.
  • S’inicia a les 9:45 h. des de les Torres de Serrans.

Aportacions de l’Ajuntament

  • Educador/a.

Material Didàctic

Es disposa de material didàctic de suport al programa. Aquest material està situat a continuació. És convenient que l’alumnat participant dispose d’una còpia en paper de la “Guia didàctica de l’alumnat”. La còpia la realitzarà el centre educatiu havent d’estar disponible a l’inici de l’activitat.

Observacions

  • El programa pot ser desenvolupat en castellà, valencià o anglès. Cal indicar en la sol·licitud l’idioma en què se sol·licita realitzar l’activitat.
  • En aquest programa es visiten espais no adaptats a persones amb mobilitat reduïda (patrimoni històric-artístic). Per a més informació consultar l’accessibilitat de cada edifici en la pàgina web de l’Ajuntament de València.

Informació

962084283 – 962082146

Qüestionaris d’avaluació

Qüestionari d’avaluació docent     https://goo.gl/forms/wDHRVMqhcb054J4v2

Qüestionari d’avaluació alumnat  https://goo.gl/forms/3HAb0WrL0YpyB4kk2

ODS relacionats amb el programa

Logotipo de la Regidoria de Educación.