Project Description

Coneix els teus drets com a persona consumidora

Conoce tus derechos como consumidor

Foto: Alexandru Tugui

Descripció

Amb este taller es pretén que els participants coneguen la legislació actual en matèria de consum referida bàsicament a la defensa dels drets dels consumidors, com tramitar una reclamació, què són els fulls de reclamacions i les distintes vies per a resoldre un conflicte de consum, amb l’ajuda de suport audiovisual, escenificacions i resolució de casos reals.

Objectius

  • Conéixer els drets que ens assistixen com a consumidors i consumidores i ser conscients de les nostres obligacions.
  • Aprendre a detectar com sorgix un conflicte de consum i saber quin comportament seguir per a evitar-ho.
  • Conéixer el procediment per a omplir un full de reclamacions.
  • Conéixer el funcionament del Sistema Arbitral de Consum.

Adreçat a

BC1, BC2, CFS, ESO3, ESO4, F.P.B, FPA, UP

Calendari i Horari

  • Al llarg del curs escolar.
  • En horari de matins
  • Duració estimada de l’activitat: de 1 a 1,5 hores.

Aportacions de l’Ajuntament.

  • Difusió.
  • Instal·lacions.

Observacions

  • Es realitzarà per personal d’Avacu (Associació Valenciana de Consumidors i Usuaris) en les aules del Centre de Recursos i Formació de Consum de l’Ajuntament de València, situat al C/ Alcalde Gisbert Rico, 18 acc. de València, o en el propi centre educatiu.
  • Grup-Aula.

ODS relacionats amb el programa

Logotipo Centre de recursos i formació de Consum València