>>Cartografies Nòmades. Relacions analògic-digitals
Cartografies Nòmades. Relacions analògic-digitals 2018-09-04T11:06:22+00:00

Project Description

Residències Artístiques

La Regidoria d’Educació té interès a promoure activitats que involucren a artistes en processos creatius juntament amb col·legis del municipi de València. Per a açò, s’implementaran un total de 9 residències artístiques en 9 centres educatius de la ciutat. En cadascuna d’elles el/la creador/a desenvoluparà un projecte artístic personal en col·laboració amb l’alumnat participant. Es tractarà de projectes innovadors i arrelats en el territori, que evidencien el caràcter processual de la creació contemporània i apoderen l’alumnat i el professorat com a productors/es culturals i no com a “consumidors/es” d’educació o de cultura.

Cartografies Nòmades. Relacions analògic-digitals

Artista Resident: MARA ASES

Aquest projecte artístic, versa sobre les migracions voluntari-forçoses donades per l’actual crisi social-política i econòmica que pateixen molts dels nostres joves dins de la nostra comunitat i que els obliga voluntàriament a partir cap a altres llocs amb millor projecció laboral.
Tant el procés creatiu com l’anàlisi reflexiva del present treball gira entorn de tot el que compren les migracions, en haver de deixar, a abandonar el nostre lloc de residència natal i enfrontar-se al desconegut, al nou.
Ens mou, a més, la necessitat d’abandonar la individualitat per a donar pas a la comunitat, per a formar una xarxa col·laborativa que participe en el projecte i que siga part d’ell. L’eina per a traçar aquest vincle serà la fotografia, que utilitzarem com a vehicle per a dibuixar els trajectes migratoris i transformar-los en un mural titulat “Cartografies Nòmades”.

Objectius

  • Introduir a l’alumnat en les teories de la imatge fotogràfica tant analògiques i com digitals.
  • Crear una xarxa col·laborativa, a la recerca de coneguts que hagen emigrat voluntàriament a altres països.
  • Crear una investigació del barri on es situa l’institut a través d’imatges fotogràfiques.
  • Reflexionar sobre els processos migratoris.

Adreçat a

ESO3, ESO4

Calendari i horari

  • Segon trimestre.
  • Entre 15 i 20 sessions de treball d’1h 30min cada sessió. L’horari i la distribució del nombre de sessions per setmana es pactaran amb el centre educatiu.

Aportacions de l’Ajuntament

Material necessari per a la realització del mural.

Informació

962084283 – 962084284

Logotipo de la Regidoria de Educación.