Project Description

Assetjament Escolar II: Anàlisis dels nous escenaris

Descripció

Molts casos d’assetjamnet cal contextualitzar-los en l’adolescència, que es caracteritza per la tendència a la impulsivitat i al poc control. Cal tindre en compte que el telèfon mòbil i l’ús massiu de les xarxes socials, tenen per a molts jóvens un comportament compulsiu que se’ls escapa de les mans.

L’assetjament escolar a través de les noves tecnologies, és un nou escenari que, per característiques de les ferramentes tecnològiques (immediatesa i fácil accés), provoca que de vegades, se superen els límits, podent arribar a un assetjament presenciat per molts espectadors, la qual cosa incrementa les seqüeles de les víctimes.

El present taller pretén abordar el treball des de l’àmbit de la prevenció, que es durà a terme amb l’alumnat desenrotllant determinades habilitats que suposen una barrera a l’exercici de la violencia, a més de promoure una bona convivencia amb els altres en Internet i les xarxes socials, aprenent com actuar davant de situacions que els resulten difícils de manejar.

Objectius

  • Contextualitzar l’Assetjamne tCibernètic fent referència a l’Assetjament Escolar: particularitats i aspectes a tindre en compte.
  • Analitzar els comportaments més freqüents.
  • Conéixer les conseqüències d’aquesta mena de violència en les totes les persones implicades.
  • Ensenyar pautes de seguretat per a navegar en la xarxa i usar les xarxes socials.
  • Proporcionar mesures d’actuació preventives respecte a l’Assetjament Cibernètic.
  • Exposar les diferents vies de denúncia en una situació de ciberbullying.

Adreçat a

ESO1, ESO2

Calendari i horari

  • Al llarg del curs escolar (octubre-maig).
  • El taller consta de dos sessions de 50 minuts (cada sessió) que es realitzen a l’aula habitual de l’alumnat, en el centre educatiu sol·licitant en horari a convindre amb la persona responsable del grup.

Aportacions de l’Ajuntament

Especialistes en l’àmbit de la prevenció de la violència cap als/les menors.

Observacions

La Fundació ANAR es compromet a mantindre’s a l’avantguarda en programes educatius de prevenció al maltractament a la infància i adolescència. Per això continua impulsant la participació infantil com un modeleficient per a empoderar a xiquets, xiquetes i adolescents a favor de la transformació social.

Cada acció educativa de l’equip de la Fundació ANAR es basa en: el foment de la participació, i la llibertat d’expressió dels participants dels tallers. Es una proposta pedagògica que promou activitats estudiantils solidàries, no sols per a atendre necessitats de la comunitat sinó per a millora rl’aprenentatge acadèmic i la formació personal en valors per a la participación ciutadana responsable.

Informació

Fundación ANAR Comunitat Valenciana: valencia@anar.org

Contacte: Beatriz Gil – Ana Sánchez – 96.160.48.33.

ODS relacionats amb el programa