>>>Assetjament Escolar II: Anàlisis dels nous escenaris
Assetjament Escolar II: Anàlisis dels nous escenaris 2019-07-24T13:43:44+00:00

Project Description

Assetjament Escolar II: Anàlisis dels nous escenaris

Descripció

Molts casos d’assetjamnet cal contextualitzar-los en l’adolescència, que es caracteritza per la tendència a la impulsivitat i al poc control. Cal tindre en compte que el telèfon mòbil i l’ús massiu de les xarxes socials, tenen per a molts jóvens un comportament compulsiu que se’ls escapa de les mans.
L’assetjament escolar a través de les noves tecnologies, és un nou escenari que, per característiques de les ferramentes tecnològiques (immediatesa i fácil accés), provoca que de vegades, se superen els límits, podent arribar a un assetjament presenciat per molts espectadors, la qual cosa incrementa les seqüeles de les víctimes.
El present taller pretén abordar el treball des de l’àmbit de la prevenció, que es durà a terme amb l’alumnat desenrotllant determinades habilitats que suposen una barrera a l’exercici de la violencia, a més de promoure una bona convivencia amb els altres en Internet i les xarxes socials, aprenent com actuar davant de situacions que els resulten difícils de manejar.

Objectius

  • Contextualitzar l’Assetjamne tCibernètic fent referència a l’Assetjament Escolar: particularitats i aspectes a tindre en compte.
  • Analitzar els comportaments més freqüents.
  • Formar sobre fenòmens específics de la matèria: Grooming, Sexting, violència de gènere 2.0, etc.
  • Ensenyar pautes de seguretat per a navegar en la xarxa i usar les xarxes socials.
  • Proporcionar mesures d’actuació preventives respecte a l’Assetjament Cibernètic.

Adreçat a

ESO1, ESO2, ESO3, ESO4

Calendari i Horari

  • Al llarg del curs escolar.
  • El taller consta de dos sessions de 50 minuts (cada sessió) que es realitzen en el centre educatiu sol·licitant en horari escolar.

Aportacions de l’Ajuntament

Especialistes en l’àmbit de la prevenció de la violència cap als/les menors.

Observacions

La Fundació ANAR es compromet a mantindre’s a l’avantguarda en programes educatius de prevenció al maltractament a la infància i adolescència. Per això continua impulsant la participació infantil com un modeleficient per a empoderar a xiquets, xiquetes i adolescents a favor de la transformació social.
Cada acció educativa de l’equip de la Fundació ANAR es basa en: el foment de la participació, i la llibertat d’expressió dels participants dels tallers. Es una proposta pedagògica que promou activitats estudiantils solidàries, no sols per a atendre necessitats de la comunitat sinó per a millora rl’aprenentatge acadèmic i la formació personal en valors per a la participación ciutadana responsable.

Informació

Fundación ANAR Comunitat Valenciana: valencia@anar.org
96.160.48.33    –   687.511.246

ODS relacionats amb el programa