>>15 Segons: #Empowermentchallenge
15 Segons: #Empowermentchallenge 2018-09-04T09:45:32+00:00

Project Description

Residències Artístiques

La Regidoria d’Educació té interès a promoure activitats que involucren a artistes en processos creatius juntament amb col·legis del municipi de València. Per a açò, s’implementaran un total de 9 residències artístiques en 9 centres educatius de la ciutat. En cadascuna d’elles el/la creador/a desenvoluparà un projecte artístic personal en col·laboració amb l’alumnat participant. Es tractarà de projectes innovadors i arrelats en el territori, que evidencien el caràcter processual de la creació contemporània i apoderen l’alumnat i el professorat com a productors/es culturals i no com a “consumidors/es” d’educació o de cultura.

15 Segons: #Empowermentchallenge

Artista Resident: Verónica Francés

15 SEGONS: #EmpowermentChallenge és un projecte que vol treballar entorn als videoclips de les cançons més populars entre els i les joves, analitzant el contingut a través d’una mirada compromesa amb la igualtat de gènere, identificant el seu contingut masclista i treballant per subvertir-lo, creant una nova llista de reproducció amb valors.
Durant aquest projecte emprarem metodologies participatives i flexibles, adaptant-nos al ritme i inquietuds de l’alumnat així com fomentant el seu paper actiu durant el procés, el qual serà tan important com el producte final. Els continguts que tractarem són elements transversals de moltes matèries educatives, per tant estem contribuint a l’assoliment d’aquestes competències bàsiques.
Proposem un Challenge –un repte viral popularitzat a través de la xarxa- mitjançant una aplicació mòbil que s’ha fet popular entre els i les adolescents d’entre 11 i 15 anys: Musical.ly, una app on es poden crear vídeos de fins a 15 segons de forma ràpida i intuïtiva.

Objectius

  • Comprometre a l’alumnat amb la defensa de la igualtat i diversitat de gènere.
  • Adquirir consciència de la identitat individual i col·lectiva.
  • Generar missatges compromesos amb valors d’igualtat i justícia social.
  • Utilitzar les xarxes socials de manera responsable i creativa.
  • Desenvolupar capacitats creatives i comunicatives: literàries, audiovisuals i corporals.
  • Enriquir el vocabulari específic.

Adreçat a

ESO1, ESO2, ESO3, ESO4

Calendari i horari

  • Primer trimestre.
  • 19 sessions d’1 h 30 min.
  • L’horari i la distribució del nombre de sessions per setmana, es pactaran amb el centre educatiu.

Aportacions de l’Ajuntament

Material necessari per al correcte desenvolupament de la residència.

Observacions

Els alumnes treballaran amb els seus telèfons mòbils.

Informació

962084283 – 962084284

Logotipo de la Regidoria de Educación.